במסגרת עצומה של ארגון הברית הישראלית ובעקבות הפרסום ב"מעריב" על טענות מטופלים במרכז לבריאות הנפש שלוותה בהוד השרון על פיקוח כשרות מחמיר מהרגיל של רב בית החולים, נשלחו 1,804 מכתבי מחאה על־ידי 159 אנשים.

כפי שפורסם כאן בשבוע שעבר, טענות מטופלים במרכז הרפואי מעידות על כך שרב המרכז אוסר על הצוות המטפל להוציא מהמטבחונים כל מוצר מזון חלבי במשך שש שעות לאחר הארוחה הבשרית, בלי להתחשב בשיוכו הדתי של המטופל או בשאלה אם סעד לפני כן ארוחה בשרית. המטופלים טוענים עוד כי בהוראת הרב, המאבטח בכניסה למתחם מחויב לבדוק את תיקיהם של באי המקום ולוודא שלא מוכנס מוצר מזון קנוי שאינו נושא תווית הכשר. 
״התחשבות בציבור הדתי ושומר המסורת היא קריטית, אך רווחתם של המאושפזים בבית החולים לא פחות חיונית", אומר יקי הרץ, מנהל קהילת דת ומדינה בברית הישראלית, "בעיקר כאשר מדובר בבית חולים פסיכיאטרי שהמאושפזות והמאושפזים בו נתונים במצוקה נפשית".

מהמרכז הרפואי שלוותה התקבלה התגובה הבאה: "כמו כל בתי החולים בארץ, שלוותה פועל בהתאם לנוהלי הכשרות של הרבנות הראשית לישראל, תוך התחשבות בכלל המטופלים השוהים בבית החולים. לאחר ארוחת הצהריים מוגשת למטופלים שתייה חמה, ובהיותה מוגשת בכלי מטבח בשריים, אין אפשרות להניח בכלים אלה דברי חלב. בימים אלה נעבור להגשת השתייה החמה בכלים חלביים ובכך הנושא יבוא על פתרונו. כל מטופל רשאי לעשות כרצונו במזונותיו ובכליו ולקנות כל מזון שירצה בהתאם להעדפותיו. המאבטחים אחראים לביצוע בדיקות בטיחות וביטחון, ואינם עוסקים בבדיקות מזון".