נאלצים להעביר שעות רבות מול מסכים? פיתוח רפואי ישראלי מיועד לפתור את בעיית העיניים היבשות לאחר ישיבה מול המחשב או הטלפון החכם. הפיתוח, IPL Intense Pulsed Light, הוא למעשה מכשיר הפותר לצמיתות את היובש בעיניים באמצעות טיפול בבלוטות השומן בעין, שהן שורש הבעיה. 
 
הטיפול, שפותח על ידי חברת Lumenis הישראלית, כולל הבזקים (פולסים) מדודים ואחידים של אור פוליכרומטי שמשדר המכשיר מתחת לעפעפיים. תדירות ההבזקים, רמת האנרגיה שלהם וספקטרום האור נמדדים בדיוק מרבי כך שישפיעו במדויק על בלוטות המיבומיאן (בלוטות החלב הנמצאות בחלק האחורי של העפעף) ויאפשרו להן למלא את הייעוד שלהן. 
 
גירוי הבלוטות עשוי לגרום להשבת התפקוד הנורמלי שלהן תוך זמן קצר מאוד, וההשפעה שלו מורגשת תוך שעות ספורות. "מדובר בטיפול הבלעדי לעיניים יבשות ללא שימוש בטיפות עיניים", אומר איתן לוי, אופטומטריסט ומנכ"ל איי ויו, המרכז לעיניים יבשות, שצפוי להציג את הטיפול ביום שלישי הקרוב בכנס אופטיקה 2019, במתחם אקספו תל אביב (מרכז הירידים לשעבר).
 

לדבריו, "הטיפול מונע את התנוונות בלוטות החלב, שמייצרות את שכבת השומן לדמעות, ובכך פותר את בעיית העין היבשה לצמיתות. חינוך האוכלוסייה לטיפול בעיניים יבשות הוא בעל חשיבות רבה משום שברגע שאיבדנו את בלוטות החלב, איכות החיים נפגעת מאוד. 30% מהאוכלוסייה סובלים מעיניים יבשות ו־83% מבעיות יובש בעיניים הנגרמות מחוסר תפקוד של הבלוטות. אני ממליץ לכל אנשי המחשב והסמארטפון, שכמעט ולא ממצמצים מול המסך, לאנשים מעל גיל 50 ולכל מי שמתחיל להרגיש חול ושריפה בעיניים להיבדק ולגשת לטיפול".