מקרה חמור של תקיפת צוות רפואי על ידי מטופל אירע היום (שני) במרכז הרפואי לגליל בנהריה. בשעת בוקר הותקף רופא בכיר בחדר המיון על ידי אחד המטופלים, תושב ירכא בן 43, שהתלונן על כך שאינו מקבל טיפול. לאחר מכן ניסה המטופל לתקוף רופא נוסף, במהלך ניסיון ההשתלטות עליו.

צוות המאבטחים ושוטר המוצב דרך קבע במרכז הרפואי השתלטו על התוקף, שהועבר לחקירה בתחנת משטרת נהריה. הרופא המותקף, שמצבו קל מאוד, קיבל טיפול במיון. יצוין כי רק לפני כחודש וחצי הותקפו שלושה מאבטחים במרכז הרפואי על ידי שלושה צעירים תושבי האזור, שהתבשרו כי אחת מבנות משפחתם מתה במרכז הרפואי. המתפרעים היכו את המאבטחים, שנזקקו לטיפול רפואי. החשודים נעצרו לחקירה.
 
הרופא שהותקף, ד"ר בני רביב, סיפר היום בכאן ב': "נכנס מטופל, שרק פתח גיליון רפואי, נכנס לחדר המיון, מתהלך, עצמאי, נייד, ללא צורך באמבולנס. הגיע וישר נכנס למחלקה בצעקות ודרישות לטיפול, ושהוא רוצה לראות את מנהל המיון. אני בדיוק הייתי ליד, אמרתי שאני המנהל, הוא אמר שהוא עם כאב ראש, ביקשתי שילך לטיפול אצל האחות ורופא אחר. הוא הרים את קולו וצעק שלא נצעק עליו, ונתן לי אגרוף לפנים. אין פה עניין של איכות טיפול, הוא רק הגיע למיון". 
 
"יש שריטות וחבלות בפנים. בהמשך הוא המשיך ונתן אגרופים לחזה, לצלעות. זה קרה במשך כמה שניות, היו הרבה אנשים, מיד הפרידו, רופא נוסף חטף ממנו חבלות. למזלי יש שוטר שמוצב כאן, והאבטחה גם עזרה לעצור אותו", אמר הרופא.
 
ד"ר רביב סיפר על התחושות: "מצד אחד, אני מעדיף שזה יהיה אני ולא מישהו אחר, לא אחות או מישהי אחרת. אני מורגל לצערי די הרבה שנים באלימות במיון. לא צריך להישאר פאסיבי. בן אדם מכה אותך, הוא צריך לחטוף, לא משנה מי. לפעמים אנשי צוות נרתעים מזה, וסופגים מכות, אנשי צוות מנהלה, זה אנשים שהם לא אנשי מדון, הם פה כדי לעזור". 

"סיר לחץ" 
 
"האירועים לא נדירים בכלל, האירועים של אלימות וכמעט אלימות הם לחם חוקינו", הוסיף. "זה עניין יומיומי, לא בקנה מידה כזה, אבל כמעט ונפגע, זה על בסיס יומיומי. אנשים סופגים, לא רוצים להתעסק בזה, ולא רוצים להסתבך, והתגובה של הרשויות רפה ונרפית. אין מישהו שנכנס למאסר משמעותי, אלא אם גרם למוות". 
 
"אני אחלק את זה לשניים, מצד אחד - אכן סיר לחץ. מצד שני, אני מתנגד בתוקף ובנחרצות להומניזציה ואמפתיה למטופלים ולמשפחות שתוקפות", אמר ד"ר רביב. "כל מי שעובד בסיר הלחץ הזה עובד מתוך חמלה למטופל. זה דבר אחד. דבר שני, אני מודד אנשים בשעתם הקשה ולא בשעתם הטובה. כשלאנשים טוב, זה לא חוכמה להגיד שהם מנומסים. החוכמה היא לשלוט בעצמך כשלא טוב לך. הרוב המכריע של התוקפים זה לא אנשים שזקוקים דחוף לטיפול, רובם זה אנשים שבאים ומתנהגים באופן אלים והם מרשים לעצמם להתנהג כמו שהם לא מתנהגים במקומות אחרים כמו בית משפט".
 
"זה עניין של חוסר חינוך, נהיינו חברה אלימה, רואים את זה בכל מקום, גם בכבישים. הם חושבים שאנחנו כאן כדי לספק את הלחצים שלהם, הם חושבים שמותר להם", אמר. "ודבר שני, אם האנשים האלה היו יודעים שהם נכנסים למאסר אוטומטי של תקופה משמעותית, כמו תקיפת שופט, אני באמת מאמין שזה היה מרתיע. את לוקחת בן אדם כזה, שמה אותו יום יומיים במעצר ומשחררים אותו, זה לא משפיע. אנשים שיודעים שיש מצלמות בכבישים מורידים את הרגל מהגז. לא צריך להפריד בין דם של הולך רגל תמים ברחוב, של רופא או שופט. חייבים למנוע את זה".
 
על מצב בית החולים והעומס הוסיף: "הייתי פונה לציבור, אתם מתוסכלים? אתם מרביצים לצוות הרפואי? הרי ברור לכם שאנחנו לא אשמים. הזדמנות מצוינת שתעלו את נושא הבריאות ושם ההשפעה האמיתית שלנו. אנשים אומרים לי 'לך הביתה להירגע'. אני לא יכול ללכת, אין מחליף. אם אני הולך, אין מישהו שיטפל בחולים שלי. חסר לנו".