בית החולים הדסה עין כרם בירושלים מסר תגובה הערב (רביעי) למותו של פעוט בן 3 היום במרכז הרפואי "שערי צדק" בבירה, כשבוע לאחר ניתוח שקדים שעבר בבית החולים. הפעוט נפטר לאחר שפונה למרכז הרפואי כשהוא מחוסר הכרה.
 
מבית החולים נמסר כי "פעוט בן 3 שנפטר היום 17/4 בפתאומיות בשערי צדק, נותח בהדסה עין כרם ב-10/4, בניתוח להקטנת שקדים. הניתוח שבוצע על ידי צוות שכלל את מנהל המחלקה, עבר ללא כל סיבוכים. הפעוט שוחרר לביתו לאחר יממה בליווי הוריו, תוך תדרוך ההורים בשפתם (ערבית) על ידי רופא דובר ערבית מצוות המנתחים, לגבי מה מותר ומה אסור לו לאכול ועל מה הם צריכים להשגיח".

"התדרוך כלל הצבעה על סיבוכים אפשריים וכיצד עליהם לנהוג באם יופיע סיבוך ובמיוחד דימום. האמור גם נכתב באופן הברור ביותר בסיכום המחלה לרופא המטפל בקהילה. להורים הודגש (עם סימני קריאה) כי עליהם להגיע מיד לחדר המיון בעין כרם באם יופיע דימום או החמרה כלשהי במצב. ובכל מקרה זומנו לביקורת שאחרי הניתוח (כשלושה שבועות לאחריו)", נכתב בהודעה.

"למעלה מ-100 ניתוחים בשנה"

"נציין כי מדובר בניתוח המבוצע בתדירות גבוהה, למעלה ממאה ניתוחים לשנה, ומתוך מאות ניתוחים דומים שבוצעו בהדסה בשנים האחרונות. רופאי מחלקת אא"ג מציינים כי לא אירעו סיבוכים חמורים שלאחר הניתוח בשנים האחרונות, ובוודאי שלא דימום מסיבי או מוות. כל צוות הדסה והנהלתה משתתפים בצערה העמוק של המשפחה".

כזכור, בלוד נקבע היום מותו של תינוק כבן שנה שנחנק למוות במהלך שתיית מרק בבית המטפלת שלו. מוקדם יותר נפטר תינוק בן שנה בבית החולים איכילוב כתוצאה מזיהום חיידקי נדיר בדם.