כ־160 אלף איש בישראל סובלים מאי-ספיקת לב ומדי שנה מתווספים כ־12 אלף חולים חדשים. מדובר במחלה כרונית שהטיפול בה דורש מעקב מרפאתי תדיר לצורך בדיקות תקופתיות, התאמת טיפול וקביעת הרכב ומינון תרופתי מסוימים עבור כל חולה. אף ש־2,500 חולים סובלים מאי־ספיקת לב מתקדמת, רבים אינם מודעים לחומרת מצבם ומגיעים לאשפוז שניתן למנוע.



על רקע זה, ולנוכח פיתוחים טכנולוגיים שנועדו לצמצם ככל הניתן את הסכנות הטמונות באי־סדירות לבבית, השיקה חברת שחל תוכנית חדשה בישראל, המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת שפיתחה. מדובר בתוכנית ראשונה מסוגה בעולם, אשר מאפשרת ניטור אקטיבי של מטופלים מחוץ לבתי החולים. השירות, המכונה “תוכנית שחל לאי־ספיקת לב”, מבוסס על טכנולוגיה חדשנית שמסוגלת לנטר מרחוק ובאופן רציף מדדים ונתונים שונים של המטופלים, גם ללא דרישה יזומה מצדם וללא התערבותם.



במסגרת זאת, משודרים האק”ג, הדופק ומדדי השקילה, לצד ההיסטוריה הרפואית של המטופל. הנתונים המתקבלים בתהליך הקליטה והמעקב השוטף מאפשרים להעריך מרחוק את מצבו של החולה ולהמליץ לו כיצד לנהוג. אם נדרש, יוצר הרופא קשר מיידי עם המטופל, מעדכנו על מצבו ומגיש סיוע. במקרים חמורים ינחה הרופא על פינוי מיידי לבית החולים. כמו כן, גם אם המטופל לא העביר נתונים למוקד, תופיע התרעה במוקד וייווצר קשר יזום עם המטופל על מנת לידעו על מצבו.



יתרונו הגדול של הפיתוח החדש הוא באפשרות לבצע אותו מרחוק. כך נחסך זמן לרופא, משתפר המענה המהיר למטופל וקל יותר להתמודד עם המחלה לאורך זמן. מעבר לחיסכון בזמן ולנוחות במענה טלפוני תמידי, השירות עוזר למנוע הידרדרות המחלה ומונע מצבי קיצון כמו אשפוז. יצוין כי טיפול מונע מסייע לצמצם את ימי האשפוז בעשרות אחוזים ומקל על המטופל בשגרת היומיום.



“לצד מענה מהיר, מקצועי ומציל חיים למטופלינו, בשחל עוסקים גם בפיתוח פתרונות לסובלים ממחלות לב בעולם בכלל ובישראל בפרט”, אומר מנכ”ל שחל, ערן קריסטל. “בשנים האחרונות חקרנו, למדנו והגענו לפתרון המעניק למטופלים שלנו הסובלים מאי־ספיקת לב אפשרות לנהל חיים תקינים תחת פיקוח צמוד של מוקד רפואי, המנטר באופן רציף את מדדי המטופל. אנו שמחים וגאים להוביל לפתרונות בריאות הלב בארץ ובעולם”.