הקלה בביורוקרטיה: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מתכנן לקדם שלב נוסף ברפורמת הקנאביס הרפואי ולהקל על הגישה לשימוש בתרופה, שמוגדרת גם כסם, כך דווח הערב (חמישי) בחדשות "כאן 11". על פי הדיווח, בכוונת ליצמן לאפשר לרופאים מומחים לרשום מרשמים לקנאביס רפואי תחת תנאים מסויימים, ללא צורך במכוני כאב, שכיום הם המורשים לתת מרשמים כאלה.



הרפורמה החדשה תאפשר לבני 18 ומעלה, המשתמשים בעד 40 גרם בחודש וסובלים ממחלות אונקולוגיות ונוירולוגיות מסויימות, ולילדים הסובלים מאפילפסיה קשה, לקבל את הטיפול כתרופה רגילה, ללא הצורך באישורים מיוחדים ממשרד הבריאות, מה שאמור להקל על הליך קבלת המרשם, שכיום יכול להימשך חודשים רבים. עם זאת, ליצמן הבהיר כי לא מדובר בלגליזציה, אלא במהלך שייקל על הביורוקרטיה.



מיו"ר הסתדרות הרוקחים דודו פפו נמסר: "מדובר במהלך מהפכני, שיהפוך את חייהם של מטופלי הקנאביס הרפואי לקלים ופשוטים יותר למרות בריאותם הלא קלה. מתן נגישות משופרת למרשמים, היא המהפכה של הרפורמה לה חיכינו. צעד מתבקש, ומבורך. עם כניסת רפורמת הקאנביס הצעד הבא של משרד הבריאות הוא לאפשר למטופלים לרכוש קנאביס רפואי ביותר בתי מרקחת בפריסה רחבה יותר ברחבי הארץ".