חירשות גנטית, מלנומה, לוקמיה, מחלות לב, זיהומים, אלצהיימר, ניוון ושפעת - אלה רק חלק מהתחומים שצפויים להרוויח מרשימת הזוכים במענקי מחקר בתחום הרפואה הממוקדת אישית. מדובר בחוקרות וחוקרים ישראלים, החתומים על 14 הצעות מחקר, שבחרה הקרן הלאומית למדע. הם יקבלו מענקים בסכום כולל של 210 מיליון שקל, אשר יתפרסו על פני ארבע שנות מחקר. 
היקף המענקים לפרויקט הוא מהגבוהים שניתנו לחוקרים ישראלים על ידי גוף ישראלי. הכספי מגיעים, בחלקם, מהוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, יחד עם המשרד לשוויון חברתי, יד הנדיב וקרן משפחת קלרמן. בין הזוכים במענקים, בין היתר, פרופ' חרמונה שורק, פרופ' שחר ארזי ופרופ' יונתן לוינשטיין, האוניברסיטה העברית, אשר יחקרו עוררות יתר עצבית המקדימה את מחלת אלצהיימר, לקראת אבחנה מותאמת אישית; פרופ' תומר שלומי, הטכניון, ופרופ' גלעד עמיאל ד"ר איתי מזאה, רמב"ם, אשר יחקרו אבחון מוקדם של סרטן באוכלוסייה. 
פרופ' קרן אברהם, אוניברסיטת תל אביב, תעבוד על רפואה מותאמת אישית לחירשות באוכלוסייה היהודית; פרופ' תומר גיגר ופרופ' מאוניברסיטת תל אביב ופרופ' גל מרקל משיבא, יפעלו לשיפור אימונותרפיה על ידי תרופות מטאבוליות לשם הגברת התגובה אצל חולי מלנומה. אליהם מצטרפים עוד עשרה צוותי מחקר נוספים, אשר יעבדו למטרת הבנה מעמיקה יותר של מחלות באדם וקידום היישום של גישות טיפוליות חדשות. בספטמבר 2019 צפוי להתפרסם קול קורא נוסף להגשת הצעות מחקר שיהיו מועמדות לזכייה במענק.

"תכנית רמ״א פותחת אפשרויות מחקר שקשה היה לקיימן בארץ בעבר", אמר פרופ' בני גיגר, יו"ר הקרן הלאומית למדע, "מעבר לכך מספרן הגבוה של בקשות ראויות, ושיתופי הפעולה הנרחבים וחסרי התקדים בין חוקרים באוניברסיטאות, לבין רופאים בבתי החולים ובארגוני בריאות אחרים, מצביעים על הפוטנציאל האדיר של המחקר הישראלי לתרום גם לידע העולמי בתחומי הרפואה  המתקדמת וגם לקדם את איכות הרפואה בארץ".