המודעות הגוברת לחשיבות בזיהוי אירועים מוחיים הולכת יד ביד עם ההבנה שכל דקה שעוברת עד תחילת הטיפול היא קריטית. אולם במקרה חריג שאירע לאחרונה, שבו לקה אדם בשנות ה־60 לחייו באירוע מוחי, דווקא הרופא שהוזעק לטפל בו היה, לטענת משפחתו של החולה, זה שהתעלם מהתסמינים הברורים לשבץ. הסיבה לכך: החולה היה סכיזופרן.
 
לפי כתב תביעה שמוגש בימים אלה נגד חברה המספקת שירותי רפואה ביתיים, התקשרה בתו של התובע לחברה הנתבעת. לדבריה, אביה התעורר עם תסמינים שתיאורם תאם לאירוע מוחי, בין השאר תחושת בלבול וקושי בדיבור. אולם הרופא שהוחש לביתו של האב לא ערך בדיקה נוירולוגית, והוא מיהר לקבוע כי מדובר בהפרעה סכיזופרניפורמית. 

"מדובר ברשלנות רפואית מובהקת", עו"ד אלי דסה, צילום: דורון צלטר
"מדובר ברשלנות רפואית מובהקת", עו"ד אלי דסה, צילום: דורון צלטר

 
יום לאחר מכן התעורר התובע משנתו עם תסמינים נוספים חמורים, בהם תחושת בלבול, צניחת זווית הפה ונפיחות בעין. הוא הובהל לבית החולים הקרוב לביתו, באזור המרכז, ושם אובחן כסובל מאירוע מוחי איסכמי המלווה בשיתוק מלא בפלג גוף ימין ובתסמינים נלווים. לאחר כחודש שוחרר משיקום, אולם סבל מקשיים בזיכרון ובתפקוד קוגניטיבי בסיסי, בדיבור ובביצוע מרבית הפעולות היומיומיות הבסיסיות.
 

"ידוע לכל בר דעת שבמקרים של אירוע מוחי הזמן הוא עניין קריטי", אומר עו"ד אלי דסה המייצג את התובע. "הרופא הוזמן ברגע שהחלו להופיע התסמינים, אלא שהרופא שהגיע ביטל את התסמינים בטענה כי מדובר בהתקף פסיכוטי. מדובר ברשלנות רפואית מובהקת".