אם אתם צרכני קפה אדוקים, הנה חדשות מעודדות: מחקר חדש שרואה אור במרכז המידע של האגודה למלחמה בסרטן במסגרת שבוע המודעות לסרטן העור קובע ששתיית קפה מרובה מפחיתה באופן ניכר את הסיכון לחלות בשני סוגי סרטן העור השכיחים שאינם מלנומה - BCC ו־SCC.
 
המחקר, שנערך במרכזים רפואיים בסינגפור ובארה”ב ופורסם לאחרונה בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology, בדק את הקשר בין צריכת קפאין והסיכון לחלות בסרטן עור שאינו מלנומה. זאת על בסיס נתונים של 61,321 גברים ונשים בריאים ללא היסטוריה של תחלואה בסרטן, בגילים 45־74. 
 
כעשור של מעקב לאחר מכן, אותרו בקרבם 632 מקרים של סרטן עור, ובד בבד נמצא כי שתייה מרובה של קפה מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן עור שאינו מלנומה. למי שצרכו יותר משלוש כוסות קפה ביום היה סיכון נמוך ב־53% לחלות בסרטן עור שאינו מלנומה, לעומת מי ששתו פחות מכוס אחת לשבוע, והסיכון בקרב מי ששתו לפחות ארבע כוסות ביום (400 מ”ג) של קפה היה נמוך ב־41% מאלה ששתו פחות מ־50 מ”ג קפאין (חצי כוס) ביום. כמו כן, הסיכון של צרכני 1־2 כוסות קפה ביום לחלות היה נמוך ב־26% לעומת משתתפים ששתו פחות. 
 

ומה בנוגע לתה? בעוד סטטיסטית, תה ירוק היה חסר משמעות בהפחתת הסיכון לחלות בסרטן עור שאינו מלנומה, צרכני 1־2 כוסות תה שחור ביום היו בסיכון נמוך ב־30% לסרטן עור מסוג BCC, לעומת מי ששתו פחות מכוס תה שחור בחודש.