הקיץ החם גם כך עומד להגיע לנקודת רתיחה עם גל חום כבד במיוחד. מחר הטמפרטורות יעלו במידה ניכרת וייעשה שרבי ברוב האזורים. מהשירות המטארולוגי נמסר היום (שלישי) כי ישררו עומסי חום כבדים עד קיצוניים. השרב ישבר בהדרגה משעות הצהרים, הרוחות יתחזקו, וייתכן אובך בעיקר בדרום הארץ.
בחמישי השרב יישבר, יהיה מעונן חלקית עד נאה, תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות והן ישובו להיות רגילות לעונה. בשעות הבוקר ייתכן טפטוף עד גשם קל בצפון הארץ.

במשרד הבריאות ביקשו לעדכן על גל החום וקראו לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד על הנהלים הבאים: להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.
פרופ' דיאן לוין, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום הבריאות בשירותי בריאות כללית, פירטה על הסיכונים עקב גל החום הצפוי: "גל חום עלול לסכן את בריאותו של כל אדם, אך במיוחד את בריאותם של אנשים מבוגרים (וגם תינוקות ופעוטות בגילאי 0-4 שנים) ולגרום להם התייבשות ואף מכת חום".

"במזג אוויר רגיל, כשטמפרטורת הסביבה עולה, הגוף מקרר את עצמו על ידי הזעה. אולם , כאשר חם והלחות גבוהה - הזיעה אינה מתאדה במהירות והגוף אינו מתקרר. מצב זה עלול לגרום להתפתחות מכת חום – טמפרטורת הגוף עולה במהירות מעל 40 מעלות וקיים סיכון גבוה לפגיעה במערכות חיוניות בגוף העלולה לגרום נכות ואף מוות".

בנוסף, דובר רשות שדות התעופה הודיע כי בעקבות מזג האוויר ייתכנו עיכובים בהמראות מנתב"ג. ההסבר לכך נמסר באדיבות החזאי אלעד זוהר: "אוויר חם 'קל' יותר מאוויר קר כי הוא פחות צפוף. בימים חמים באופן קיצוני, האוויר מעל המסלולים (שמתחמם עוד יותר בגלל הבטון) מגיע למעל 50 מעלות. לכן, תופעת האוויר הקל מחריפה, עד כדי כך שבמקרים מסוימים, לא נוצר לחץ האוויר הדרוש מתחת לכנף על מנת ליצור עילוי, לכן מסף חום מסוים האוויר נחשב ל'דליל' מדי להמראות".
 הדרכים בהם יש לנהוג בעת הופעת גל חום, בכדי להתגונן ולמנוע נזקים אפשריים
פרופ' לוין מציינת כי "ההגנה הטובה ביותר היא – מניעה. כדי להיערך לקראת "גל חום", חשוב לעקוב אחר תחזית מזג האוויר באמצעי התקשורת. באזור השפלה ורצועת החוף - יש לשים לב לא רק לטמפרטורה, אלא גם לעומס החום,שהוא מדד המשלב חום ולחות. לשמור על סביבה קרירה.
"מזגן הוא הדרך היעילה ביותר לקירור הבית. אם לא מעוניינים להפעיל את המזגן במשך כל היום, אפשר להפעיל אותו בחלק משעות היממה, אך חשוב שאלו תהיינה השעות החמות ביותר. רצוי מאוד לשהות באזור ממוזג לפחות כמה שעות ביום. אם אין בבית מיזוג אויר – מומלץ לשהות במקום ציבורי ממוזג כמה שעות ביום(כגון בקניון). מאווררים יכולים להקל את תחושת החום, אך בטמפרטורה מעל 35 מעלות אינם יכולים לקרר את הגוף ולהגן עליו מפני פגיעה בבריאות".
"בשעות היום, כדאי לצמצם את חדירת קרני השמש לבית על ידי סגירת תריסים ווילונות (תריסים ווילונות סגורים עשויים להוריד את חדירת החום לדירה בכ – 80%). יחד עם זאת, חשוב לשמור על אוורור הבית. לפנות ערב, יש להקפיד לפתוח תריסים וחלונות כדי לאוורר ולקרר את הבית".
"ניתן לקרר את הגוף במים קרירים – במקלחת,באמבטיה או באמצעות מגבת לחה. מומלץ ללבוש בגדים בהירים,קלים ונוחים. להימנע מיציאה החוצה ומאמץ גופני. בשעות החום מומלץ להימנע מיציאה החוצה ולהשתדל שהפעילות בחוץ תעשה בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב. מומלץ להפחית מאמצים גופניים, עד כמה שניתן. אם היציאה מהבית הכרחית – מומלץ ללבוש בגדים בהירים,קלים ונוחים. להימנע מיציאה החוצה ומאמץ גופני.
"בשעות החום, מומלץ להימנע מיציאה החוצה ולהשתדל שהפעילות בחוץ תעשה בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב. מומלץ להפחית מאמצים גופניים, עד כמה שניתן. אם היציאה מהבית הכרחית – מומלץ ללבוש בגדים בהירים,קלים ונוחים, לחבוש כובע רחב שוליים, להרכיב משקפי שמש,למרוח קרם הגנה,להצטייד בבקבוק מים לדרך,לשהות בצל ולצמצם ככל האפשר, את משך השהייה בחוץ. חשוב לעשות הפסקות למנוחה, לעיתים קרובות ומומלץ לעשות זאת במקום מוצל".
אזהרה: לעולם אין להישאר, או להשאיר אדם או בעל חיים אחר, ברכב חונה שחלונותיו סגורים - אפילו לא לזמן קצר.