על רקע ממצאי מחקרים קודמים שהראו כי אוכל מעובד וארוחות מתועשות תורמים להשמנת יתר ולהופעת סוכרת מסוג 2, לאחרונה פורסם מחקר חדש שלפיו המזון המהיר גורם גם לירידה באיכות הזרע של צעירים. מחקר של אוניברסיטת הרווארד בשיתוף חוקרים אמריקאים ודנים נערך בהשתתפות 3,000 גברים צעירים בין הגילים 18 ל־20.
 
 מהמחקר עלה שאצל המשתתפים שצרכו בעיקר מזונות "מערביים", כמו פיצה, בשרים מעובדים ומשקאות מוגזים קלים, נמצאה באופן יחסי ירידה ניכרת בספירת הזרע בהשוואה לגברים שתזונתם הייתה בריאה, עשירה בדגים, עוף, ירקות ופירות. לצורך המחקר הדגישו החוקרים כי ספירת זרע תקינה מבחינתם עומדת על 39 מיליון לכל הפחות, ואולם אצל אלה שצרכו דיאטה "מערבית" נמצא מספר הנמוך בטווח שהגיע עד כ־25.6 מיליון.
 

"מחקר זה מחזק את העובדה שתזונה בריאה חשובה לפוריות הגבר", מבהיר פרופ' חוליו ויינשטיין, רופא סוכרת בכיר במרכז DMC לטיפול בסוכרת ומנהל יחידת הסוכרת בבית החולים וולפסון בחולון. "הקפדה על הרגלי אכילה בריאים והימנעות מג'אנק פוד יכולות לסייע במניעת נזק בלתי הפיך לפוריות. גברים צעירים המודאגים מספירת זרע נמוכה צריכים לאכול הרבה פירות, ירקות, דגים ובשר רזה ולבצע פעילות גופנית של 150 דקות בשבוע".