בעקבות טיפול בדיקור סיני שעברה אריאנה ארחיטוב, בת 14 מדימונה, חירשת מילדות באוזן שמאל - חזרה לה השמיעה באוזן זו. אריאנה אובחנה כבר בגיל 4 כחירשת באוזן שמאל. אמה, מרינה, סיפרה:  "בדקתי אותה בכל מקום אפשרי ולאחר חמש שנים של בדיקות, הציעו לנו לעשות שתל־שבלול, שזהו ניתוח מסובך בעלות של כ־150 אלף שקלים. החלטנו לדחות את הניתוח ולבדוק אפיקים נוספים לפני התערבות כירורגית".



לפני כשנה הסתמנה פריצת דרך במצבה של אריאנה לאחר ששכן שעבר תאונת דרכים עם פגיעת ראש, המליץ על עומר שישו, מטפל בדיקור סיני של "מכבי טבעי", שהחזיר לו את חוש הריח. מרינה החליטה לבדוק את האפיק החדש, ולאחר הטיפול השלישי הסתמן שינוי. "לאחר הטיפול אריאנה העירה אותי בשתיים בלילה ואמרה לי שחל אצלה שיפור בשמיעה באוזן השמאלית", סיפרה השבוע האם מרינה בהתרגשות. "התקשיתי להאמין, אבל כשבדקנו אותה התברר שאכן יש שיפור שמיעה באותה האוזן. התחלנו שתינו לצרוח בבית כמו משוגעות".
 
ד"ר סופיה קרדליוק, רופאת אף־אוזן־גרון של אריאנה סיפרה: "אריאנה מאובחנת בירידה תחושתית עמוקה באוזן שמאל זה שנים רבות. לאחר סדרת טיפולים בדיקור סיני, הילדה הרגישה שיפור בשמיעה, כך שלטענתה היא יכולה היום לסגור את האוזן השומעת ולשמוע באוזן שמאל. בבדיקת שמיעה שערכנו לאחר סדרת הטיפולים אפשר לראות שיפור של השמיעה. בספרות הרופאים, דיקור סיני לא תואר כטיפול לבעיה הזו - אך לפעמים הטיפולים ברפואה משלימה יכולים לעזור במצבים מסוימים אצל מטופלים מסוימים".
 

"חשוב להבין שהדיקור הסיני עובד על גירוי עצבי, מקומי ופריפרי שגורם לתגובות מוחיות מגוונות", מסביר המטפל שישו. "לפי האבחנה איתה אריאנה הגיעה, רמת התפקוד של האוזן היתה נמוכה ביותר. זה משהו חסר תקדים ומרגש להשיב אוזן לתפקוד במצב שכזה. אפשר גם בהחלט ללמוד מהמקרה הזה שאסור לוותר לעולם".