משרד הבריאות פרסם היום (שישי) הודעה ובה קבע כי בדיקות המעבדה שנערכו למותג הטונה "ויליגר" יצאו תקינות. לפיכך, הסיקו במשרד כי ההיסטמין הגבוה שממנו סבלו השניים שאושפזו אחרי אכילת הכריך שנקנה בארומה תל אביב, נבע מאופן הטיפול בטונה לאחר פתיחתה.



כזכור, שני בני אדם אושפזו בתחילת השבוע עם חשש להרעלת מזון לאחר שאכלו סלט טונה באחד מסניפי הרשת, בהם שירי פורר, בת 41 שהובהלה לבית החולים במצב קשה וסיפרה: "הגעתי לארוחת צהריים בסניף כשהזמנתי בטייק אווי סלט טונה למשרד הסמוך. אכלתי את הסלט תוך עשר דקות מאז שרכשתי אותו ומיד התחלתי להרגיש צריבה בלשון, פנים אדומות ובוערות ונשימה כבדה".
אתמול דווח שמצבה של פורר השתפר והיא שוחררה לביתה. בנוסף פונה לבית החולים גם גבר בן 34 שהגיע במצב קל עם כאבי ראש ודפיקות לב מואצות בעקבות הרעלה. יחד עם זאת נמסר מארומה תל אביב כי היא סוגרת את הסניף בו נקנו כריכי הטונה עד להודעה חדשה וכי היא תחליף את מוצרי הטונה בכל סניפיה.


בתוך כך, הודיעה רשת ארומה ת"א כי הסניף בו נקנו כריכי הטונה שגרמו לאשפוזם של שני לקוחות ייסגרו עד להודעה חדשה. בנוסף הודיעה הרשת על החלטתה לבצע איסוף והחלפה של מוצרי הטונה בכל סניפי הרשת. לפיכך, היום ומחר ייתכנו שיבושים בסניפי הרשת במכירת מנות מזון המכילות טונה: "מרגע שנודע לנו כי שניים מלקוחותינו אושפזו, שכרנו חברה חיצונית שתבצע בקרה ובדיקת מעבדה על מוצרי המזון שנמצאו בסניף המדובר וברשת כולה. אף שתוצאות המעבדה טרם הסתיימו, החלטנו, כמשנה זהירות, לעצור את מכירת הטונה בסניפים עד להחלפת המוצר במלואו".