נועה גפן, אישה בהריון מתקדם מקיבוץ העוגן, הוכשה על ידי נחש צפע שעה שצפתה בטלוויזיה עם בעלה בשעת לילה מאוחרת בסלון ביתם. היא פונתה במהירות לבית החולים "לניאדו" תוך חשש כבד לגורל ההריון, שם, תודות לטיפול רב מערכתי שקיבלה, ניצלו חיי העובר וחייה.



לפני מספר ימים, הוכשה גפן בפתאומיות על ידי נחש צפע כבן חודש, שעה שצפתה בטלוויזיה עם בעלה בקומת הקרקע של ביתם. הנחש המשיך להסובב בקומת הקרקע של הבית כשבקומה העליונה ישנו בשלווה שני ילדיהם של בני הזוג, בני 8 ו-5. הבעל הזעיק מיד את מד"א ואת אנשי קיבוץ העוגן, שסייעו בלכידת הנחש.



במקביל פונתה גפן, תוך חשש כבד לגורל ההריון, למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים "לניאדו" בנתניה. עם הגיעה בית החולים, קיבלה נועה טיפול רב מערכתי על ידי רופאים בעלי התמחויות שונות, על מנת לוודא כי לא יגרם כל נזק לה עצמה ולהריון.



נעה גפן ובתה. צילום: באדיבות המשפחה
נעה גפן ובתה. צילום: באדיבות המשפחה



"מיד כשהרגשתי את ההכשה, הבנתי על מה מדובר, ראיתי את הנחש ואת מבנה הגוף שלו והבנתי שזה צפע. באותם רגעים חשבתי רק על הילדים שלי שישנו בקומה העליונה. רציתי שיתפסו את הנחש לפני שיעלה לקומה למעלה", אמרה גפן והוסיפה: "התרחקתי מהספה, התישבתי והתחלתי לבצע נשימות על מנת לוודא שהארס לא מתפשט. מד"א הגיעו מהר מאד, וגם אחד מחברי הקיבוץ שהוא לוכד נחשים במקצועו. הוא אמר שהנחש הוא צפע צעיר יחסית, כבן חודש".



באשר לטיפול בבית החולים אמרה גפן, כי הוא היה "מסור ומקצועי", והוסיפה: "ראיתי שאנשי הצוות בודקים כל מדד אפשרי, בדאגה עמוקה ובדקדקנות רבה".  ד"ר מוריס שפירו, מנהל מחלקת טיפול נמרץ שטיפל בנועה לאחר הגעתה, אמר כי "צוות רב מערכתי של רופאים מדיסצפלינות שונות עקבו מקרוב אחר המדדים והסימפטומים השונים, על מנת לוודא כי לא קיימת כל סכנה לנועה ולהריון. אנחנו ערוכים 24/7 לטפל במקרים מורכבים מעין אלו, ואני מאחל לנועה המשך הריון בריא ולידה קלה".