על רקע המשבר המתמשך במערכת הבריאות הציבורית בארץ, איגוד מנהלי המחלקות הפנימיות בבתי החולים פרסם אתמול את הנתונים של מה שבאיגוד מכנים "עוד יום שגרתי". כך, למשל, בפנימית א' באסף הרופא, 41 חולים (ארבעה מהם מונשמים) אושפזו כאשר בתקן 38 מיטות, ובטיפול שני רופאים מומחים. בפנימית א׳ בהלל יפה, 40 חולים (בהם ארבעה מונשמים) אושפזו בתקן 36 ובטיפול שלושה מומחים. בפנימית ב' במאיר אושפזו 47 (בהם שלושה מונשמים) בתקן 40 ובטיפול שני מומחים. ואילו בפנימית ב' בוולפסון אושפזו 42 (בהם ארבעה מונשמים) בתקן 38 ובטיפול ארבעה רופאים.
 
כמו כן, בשערי צדק, בפנימיות א', ב' ו־ג', בתקנים של 36, אושפזו 43, 44 ו־45 בהתאמה, עם שני רופאים מומחים בכל מחלקה ועם 30 ממתינים בחדר מיון. בפנימית ב' בהדסה עין כרם אושפזו 42 (חמישה מהם מונשמים) בתקן 34, בטיפולם של שני רופאים מומחים.  באיגוד מנהלי המחלקות מזכירים כי לפני ארבעה חודשים כבר הוגש דוח ועדת טור כספא לשיפור הרפואה הפנימית. למרות זאת, עדיין לא נרשמה התייחסות במשרד ראש הממשלה ובמשרד האוצר, כשבמקביל התשתיות נשחקות והאוכלוסייה גדלה ומזדקנת.
 
בזירה אחרת, כנס "חינוך רפואי בהתמחות" של ההסתדרות הרפואית, אמר אתמול מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב: "אם לא תקום כאן ממשלה חדשה בקרוב ונלך לבחירות נוספות, זה יהיה מאוד לא נעים בלשון המעטה למערכת הבריאות. בתרחיש של עוד בחירות נמשיך לעסוק כל הזמן בכיבוי שריפות, ואני מאוד מקווה שלא נגיע לזה".
 

לדבריו, "בניגוד למערכות התחבורה והחינוך למשל, העוצמה הגדולה של מערכת הבריאות היא שבאמצעות הקצאת המשאבים הדרושים היא יכולה לייצר שיפור משמעותי ומהיר תוך שנתיים־שלוש, ולהגיע בין היתר למצב של אפס אשפוזים במסדרון וקיצור זמני ההמתנה בחדרי המיון". 
 
בר סימן טוב הוסיף: "במשא ומתן הקרוב על הסכם עבודה חדש עם הרופאים, אחד האתגרים המרכזיים יהיה להתמודד עם עומס העבודה הגבוה של המתמחים ולהוסיף יותר תקנים", וציין כי ההצלחות המשמעותיות של המערכת הושגו בעקבות שיתוף פעולה עם האיגודים המקצועיים.