משרד הבריאות הזמין ילדים בגן ילדים בשגב שלום להתחסן נגד צהבת זיהומית, לאחר שהתגלה כי חלק מהילדים חוסנו חלקית. גם באשכול הגנים, בו קיים חשש שהילד החולה היה במגע, נערכת בדיקה לרמת החיסון שקיבלו - כאשר הכוונה להזמין לחיסון משלים כל ילד שלא קיבל את החיסון המלא.
 
יו"ר ועד ההורים בישוב, מסלח אבו כפיף, התרעם בשיחה עם "מעריב", כי למרות שעבר שבוע מאז התגלה הילד החולה, רק הגננת והסייעת בגן בו למד הוזמנו לבדיקה. "מדובר במחלה מדבקת כאשר הילד המוסע באוטובוס, מכפר ואדי א-נאעם, בא במגע גם עם עשרות תלמידים מכל רמות הגיל, מה שמעלה את הסיכון לפגיעה רחבה ביותר של הילדים", אמר מוסלח אבו כפיף.
 
דובר משרד הבריאות, אייל בסון, מסר בתגובה כי "כל מקרה של תחלואה בצהבת זיהומית עובר תחקיר אפידמיולוגי מלא, כולל איתור מגעים של החולה והגדרת קבוצות בסיכון להדבקה. כאן מדובר בילד בן 4 מואדי אל נעם, שמבקר בגן ביישוב שגב שלום. עם היוודע המקרה, צוות לשכת הבריאות יצר קשר עם אחראית גני שגב שלום, אשר העבירה את רשימת ילדי הגן בו מבקר החולה".
 

"לפי הרישומים הממוחשבים רוב ילדי הגן מחוסנים בחיסון נגד צהבת A באופן מלא (2 מנות). מיעוט הילדים שמחוסנים חלקית הוזמנו לטיפת החלב להשלמת החיסון", הדגיש דובר משרד הבריאות. "בנוסף, התקבלו רשימות של ילדים השוהים בגנים אחרים בשגב שלום לצורך בדיקת הסטטוס החיסוני שלהם, במידה ואינם מחוסנים באופן מלא מוזמנים לטיפת החלב להשלמת החיסון. פעולות חיסון נוספות מבוצעות גם בבתי הספר באזור".