קריסה במערכת הבריאות: החורף כבר כאן ומפיל קורבנות, אבל המערכת הפוליטית עסוקה בהכנות לבחירות - וממשלת המעבר אינה מספקת פתרונות. בעיה זו מורגשת היטב במערכת הבריאות, הסובלת ממחסור בתקציב ובכוח אדם ומנסה נואשות להתמודד עם המוני החולים המציפים את מחלקות האשפוז בבתי החולים.
 
"השיתוק הפוליטי מדרדר את מערכת הבריאות החולה גם כך לתהומות מסוכנות", אמר אתמול ל"מעריב" יו"ר ארגון רופאי המדינה ומ"מ יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל ד"ר זאב פלדמן. "יש הכרח דחוף להסדיר את מערכת היחסים ההסכמית בין קופות החולים לבתי החולים, המסתיימת בימים אלה; להוסיף בדחיפות תקני רופאים ואחיות כדי להתמודד עם העומס בקהילה ובבתי החולים; להרחיב את סל התרופות, ולהוסיף מיטות ובתי חולים. 
 
"יש הכרח דחוף לגבש תוכנית להתמודדות עם הזדקנות האוכלוסייה ולעשות בדק בית ציבורי בתקצוב מערכת הבריאות, הסובלת מגירעון של 3 עד 5 מיליארד שקל בשנה". "הטיפול בכל הסוגיות האלה נמצא בהקפאה כבר 355 ימים, והשבוע התבשרנו על הארכת הקיפאון השלטוני, מי יודע עד מתי. מערכת הבריאות אינה יכולה להתמודד עם האתגרים הקשים גם בימים כתיקונם, על אחת כמה וכמה בימים אלה", הוסיף פלדמן.
 

המספרים היבשים מתארים את המציאות העגומה: במחלקה פנימית ב' בבית החולים זיו בצפת התקן הוא 32 מיטות, אבל השבוע אושפזו בה 40 חולים, שלושה מהם מונשמים - כל זאת תחת רופא מומחה אחד בלבד ושני מתמחים. בפנימית ג' בבילינסון התקן עומד על 38 חולים, אבל מאושפזים שם 45, ארבעה מהם מונשמים. בפנימית ג' במרכז הרפואי מאיר התקן הוא 40 ומאושפזים 46, שניים מהם מונשמים. בפנימית ב' בשיבא התקן הוא 37 ומאושפזים 43, ארבעה מהם מונשמים.
 
בפנימית ב' בוולפסון התקן הוא 38 ואושפזו 45 חולים, שלושה מהם מונשמים. בפנימית ב' בקפלן התקן עומד על 38 חולים, אך אושפזו שם 45, חמישה מהם מונשמים.בפנימית ח' ברמב"ם בחיפה התקן הוא 36 ואושפזו 38, חמישה מהם מונשמים. בפנימית ב' בהלל יפה בחדרה התקן הוא 36 ואושפזו 42, ובהם ארבעה מונשמים. בפנימית א' בנהריה התקן הוא 32 ואושפזו 41.
 
מנהלי המחלקות הפנימיות בבתי החולים אומרים: "לממשלת המעבר אין תוכנית להתמודדות עם החורף ולפתרון מצוקת המחלקות הפנימיות לאורך השנה. בשבוע שעבר הופצו הודעות לתקשורת, שמהן אפשר ללמוד, לכאורה, על היערכות לחורף ועל תחילת יישום דוח טור־כספא לשיפור הרפואה הפנימית, אך לא דובים ולא יער. בדוח מפורטים סעיפים לביצוע מיידי, ובהם גם כאלה העוסקים בהכנה אמיתית לחורף".
 
תינוק מת בפעוטון בבני ברק

בתוך כך, אתמול אירעה טרגדיה בבני ברק: תינוק כבן חצי שנה נמצא מחוסר הכרה בפעוטון בבית בעיר. הוא פונה אל בית החולים מעייני הישועה, שם נקבע מותו. שוטרים הגיעו למקום ופתחו בחקירה.
 
אהרון לרר ואבי וילמן, חובשים באיחוד הצלה, סיפרו: "ביצענו פעולות החייאה בתינוק, שאיבד את הכרתו בבית המטפלת. הוא פונה לבית החולים תוך כדי המשך פעולות ההחייאה. עקב אופי האירוע פעלו במקום גם צוותי חוס"ן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".