משפחות שהצילו חיים ותרמו את האיברים של יקיריהם, התכנסו אתמול (שני) במרכז הרפואי בתל אביב כדי להדליק ביחד את הנר השני של חנוכה, כאשר כל משפחה הביאה חנוכייה והציבה לידה את תמונת בן המשפחה שנפטר.



רב בית החולים, אברהם רזניקוב, הדליק את הנרות בחנוכייה המרכזית ונשא דברים על האור ועל גירוש החושך. לאחר מכן, החולים שזכו להשתלה סיפרו על מצבם לפני ואחרי תרומת האיברים.



בתיה כהן, ד"ר בעבודה סוציאלית, סיפרה כי היום בו נעשתה ההשתלה, הוא התאריך בו נרצחה סבתה בשואה. זוהר רביץ, מוזיקאי במקצועו, שמתנדב עם נוער בסיכון, סיפר כי ללבו המושתל מלאו לאחרונה 20 שנה. טירן חמצני, מאפר מקצועי, שעבר השתלת ראות מתרומתה של הדוגמנית נילי דרוקר ז"ל, סיפר שזכה לאפר בעבר את התורמת. בנוסף, רוני וטורי, בת ה-20, סיפרה על שתי השתלות הכבד שעברה בשנה האחרונה, שאחת מהן הייתה בנדיבות אמה, והשנייה מתורם שהלך לעומו.



כל עוברי ההשתלות הודו למשפחות התורמים, ואלה מחו דמעה, התרגשו, וגם ריפדו מעט את הכאב במשמעות, כששרו ביחד את שירי החנוכה, בהתנדבות נגני הליווי דרור גליס בגיטרה, ואסף טל בקלידים. המפגש הסתיים כשהנוכחים שרו ביחד את שירה של נעמי שמר "על כל אלה".