לאחר שמשרד הבריאות התעורר מאוחר מדי להיווכח בצפי למחסור במנות חיסוני שפעת, מצאו את עצמן כל קופות החולים בישראל במאמץ לשנע את מעט החיסונים שנותרו להן. היום (שלישי) צפוי משרד הבריאות להעביר במרוכז מלאי של כ־50 אלף חיסונים לקופות החולים כללית, מכבי ומאוחדת, וזאת בנוסף למלאי שהזמינו בעצמן אך צפוי להתעכב. 30 אלף מהם יועברו לכללית, 10,000 למכבי ומספר זהה למאוחדת. 
בקופת חולים כללית לא הסכימו למסור מספר של מנות חיסון נותרות, אבל כן הצביעו על "מאמצים להזמין כמות חיסונים נוספת מחו"ל" – בנוסף למלאי שיעביר משרד הבריאות. בקופת חולים מכבי נותרו אתמול בשעות הצהריים כ־3,000 חיסונים בלבד במרכזיה הרפואיים ברחבי הארץ, "למרות מלאי נוסף של 65,000 חיסונים שחולק השבוע לסניפים על מנת לענות על הביקוש", לטענת נציגיה, כאשר בעוד כשבועיים צפוי להגיע מחו"ל מלאי נוסף של 30,000 חיסונים שמכבי הזמינה במיוחד. 
במאוחדת לא מסרו מספר של מנות, אבל הבהירו כי המלאי שנותר הוא מצומצם. עם זאת, הוסיפו כי בנוסף לחיסונים שיעביר היום משרד הבריאות, בעוד כשבוע צפוי להגיע המשלוח שרכשה הקופה ובו 30 אלף חיסונים נוספים. בקופת חולים לאומית נותרו כ־20 אלף מנות חיסון, שאותן מוסיפים לשנע כל העת לפי צורכי הסניפים. 

זן השפעת הפעיל שנצפה השנה מסוג N1H1 ("שפעת החזירים") כלול בחיסון, אשר מספק את ההגנה הטובה ביותר מפני הידבקות במחלה. קצב המתחסנים נבלם ביממה האחרונה עקב מחסור במנות חיסון בסניפים רבים של קופות החולים. זאת, כאשר עד תחילת השבוע יותר מחמישית האוכלוסייה בישראל התחסנה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. 
שיעורי המתחסנים הגבוהים ביותר הם בקרב אוכלוסיות המוגדרות בסיכון גבוה יותר לחלות. כך למשל, בקרב בני 65 ומעלה השנה - 56% מחוסנים, בקרב חולים כרוניים מתחת לגיל 65 - 28.6% מחוסנים, ובקרב בני חצי שנה עד כשנתיים וחצי (59 חודשים) – 19% מחוסנים. עם זאת, בקרב קבוצות היעד המוגדרות בסיכון, שיעורי ההתחסנות אינם גבוהים ביחס לשנתיים האחרונות. לכן העלייה שנצפתה השנה היא בקרב כלל האוכלוסייה.
לפי הדוח האפידמיולוגי האחרון של משרד הבריאות, המתפרסם מדי שבוע, תחלואת השפעת גבתה עד כה את חייהם של 11 חולים, ומתוך כ־100 חולים קשים (שניים מהמאושפזים במצב קשה היו מחוסנים, ובהם פעוטה ובן כ־70). 
בבית החולים שיבא מאושפזת מטופלת בשנות ה־40 לחייה, במצב קשה מאוד במחלקה לטיפול נמרץ ניתוחי לב. האישה הגיעה שלשום למיון שיבא ושוחררה לאחר בדיקות מקיפות שהיו תקינות. במהלך הלילה חלה החמרה במצבה, והיא חזרה אתמול ואובחנה עם דלקת בשריר הלב. עקב התדרדרות מהירה במצבה חוברה למכונת לב־ריאה.
בחורף אשתקד אושפזו במצב קשה 45 חולי שפעת, ומתוכם 17 נפטרו, ובשנה שלפני - 77 חולים קשים, ומתוכם 37 פטירות.