סכנת השפעת: בבית החולים מאיר בכפר סבא הודיעו היום (שלישי) על שני חולים חדשים המאושפזים במצב קשה. "אישה בת 38 בשבוע ה-15 להריונה הגיעה שלשום למיון עם מצוקה נשימתית קשה ואובחנה עם שפעת. היא חוסנה לפני כשבוע ומאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ כללי", נמסר.

עוד ציינו בבית החולים כי בן 57 עם מחלות רקע שאושפז במחלקת ריאות בבית החולים הועבר לפני מספר ימים ליחידת טיפול נמרץ כללי  גם הוא עם מצוקה נשימתית קשה ולאחר אבחון של מחלת השפעת. כאמור השניים מורדמים ומונשמים במצב קשה, טופלו בטמיפלו ומקבלים טיפול תומך.

אתמול הלכה לעולמה במרכז הרפואי כרמל בחיפה חולת שפעת בת 54. החולה, תושבת הצפון, הגיעה אתמול לבית החולים במצב קשה, אובחנה בדלקת לבבית וצונתרה בדחיפות. למרות מאמצי ההחייאה, הצוות הרפואי קבע את מותה. במקביל, אל בית החולים הגיעה יולדת בת 38 שאובחנה בשפעת. מהמרכז הרפואי נמסר כי הלידה עברה בהצלחה, והאם ותינוקה הועברה יחד לבידוד ומצבם טוב.

עד כה נפטרו 18 בני אדם עקב השפעת, בהם שלושה ילדים מתחת לגיל 18. כך, עולה מהדוח האפידמיולוגי האחרון שפרסם משרד הבריאות אתמול בבוקר, ונכון לסיכום השבוע החולף. עוד עולה מהדוח שתחלואת השפעת היא הקשה ביותר זה עשור, כאשר זן השפעת הפעיל שנצפה דומיננטי השנה הוא מסוג N1H1 - המכונה גם שפעת החזירים (והוא כלול בחיסון).