הקורבן ה-26: בית החולים "סורוקה" בבאר שבע מסר כי גבר בן 63 נפטר אתמול בעקבות סיבוכים של מחלת השפעת. הנפטר סבל ממחלות רקע ומקריסה רב מערכתית בעקבות זיהום. בכך עלה ל-26 מניין הנפטרים בישראל כתוצאה מסיבוכי מחלת השפעת,  שלושה מהם ילדים מתחת לגיל 18.

לפני כשבוע נפטר גבר בשנות ה-70 לחייו בשל סיבוכי מחלת השפעת, גם הוא בבית החולים סורוקה בבאר שבע. לפי בית החולים, הגבר הגיע עם תסמינים של מחלת השפעת ואושפז. תוך פרק זמן קצר מערכות גופו קרסו באופן פתאומי, למרות הטיפול הרפואי אותו קיבל. 

לצורך השוואה, בשלב זה של העונה בחורף אשתקד (השבוע השני של חודש ינואר) אושפזו במצב קשה 80 חולי שפעת קשים - מתוכם 27 נפטרו; ובשנה שלפני (כלומר בשבוע השני של שנת 2018) ובשנה שלפני כן  130 חולים קשים, שמתוכם 60 נפטרו. במשרד הבריאות מסבירם שהשנה שונתה שיטת הדיווח על חולים קשים, דבר שצפוי לעלות שיעור דיווחי מקרי תחלואה קשים. זן השפעת הפעיל שנצפה דומיננטי השנה הוא מסוג N1H1 -  המכונה גם שפעת החזירים (והוא כלול בחיסון). לפי הערכות ארגון הבריאות העולמי, קצב ההדבקה הגבוה יחסית קשור בשינויי האקלים.

עד כה חוסנו כנגד השפעת קרוב לשני מיליון איש, מעל 22% מכלל המבוטחים בכל ארבע קופות החולים, זינוק משמעותי לעומת השבוע המקביל אשתקד – שהעמיד את שיעור המחוסנים על 18%, ולפני שנתיים – 18.7%. בקרב ילדים בני חצי שנה עד כשנתיים וחצי (59 חודשים), שיעור המחוסנים עומד על 21.9%, בקרב ולים כרוניים מתחת לגיל 65 – 34.7% ובקרב בני 65 ומעלה על 57.5%. מדובר בשיעורים גבוהים לעומת השבוע המקביל בעונה אשתקד, אבל נמוך מהשיעורים שנרשמו לפני שנתיים.