קוריאה הדרומית דיווחה היום (שני) על מקרה ראשון של הידבקות בווירוס המיסתורי המשתולל בסין וגבה עד כה את חייהם של שלושה בני אדם. מדובר באזרחית סין בת 35 אשר נחתה השבוע בקוריאה, והיא הוכנסה לבידוד. בתוך כך, הרשויות בבייג'ינג דיווחו על שני מקרים של הנגיף. מספר מקרי ההידבקויות של הנגיף ברחבי העולם מוערך כעת ב-200 בני אדם.

לפי הרשויות בעיר ווהאן שבמרכז סין, מאז סוף החודש שעבר נדבקו 136 בני אדם בנגיף דלקת הריאות. בשבוע החולף גם דווח על שני בני אדם שאותרו עם הנגיף בתאילנד ואדם נוסף ביפן, כאשר כולם ביקרו בעיר הסינית.
 
מדענים בריטים העריכו בסוף השבוע כי המשבר נרחב יותר מהדיווחים הרשמיים וכי ייתכן שיש יותר מ־1,700 בני אדם שנדבקו מהנגיף. "סביר שההתפרצות בווהאן של הנגיף החדש גרמה למקרים רבים יותר באופן משמעותי של מחלת נשימה מתונה או חמורה ממה שדווח", נמסר בדוח של המרכז לניתוח מחלות מידבקות בעולם. 

מדענים העריכו בסוף השבוע כי היקף ההתפרצות של נגיף דלקת הריאות המסתורי בסין גבוה יותר מהפרסומים הרשמיים, כאשר ברחבי העולם נערכים להתפשטות.

מדינות רבות ברחבי העולם החלו לנקוט צעדי זהירות, כאשר החשש הוא מפני התפרצות זהה לנגיף הסארס, שקטל יותר מ־800 בני אדם בשנים 2002 ו־2003. ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי "לנוכח מגמות התנועה הבינלאומית, סביר שיהיו מקרים במדינות נוספות. 

בסוף השבוע הודיע גם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב כי הוא מציב אנשי צוות בנמלי התעופה בניו יורק, בלוס אנג'לס ובסן פרנסיסקו על מנת לבצע בדיקות של טמפרטורת הגוף וזיהוי תסמינים של המחלה בנוסעים שיגיעו מווהאן.

מדובר במהלך ראשון מסוגו מאז התפרצות האבולה במערב אפריקה לפני כשש שנים. עם זאת, בסוכנות הפדרלית הדגישו כי "אנשים לא צריכים להשתגע ולהיות מוטרדים יותר מדי, זה הזמן לערנות ולמודעות".