שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן, יחד עם שירותי בריאות כללית מינו היום (ראשון) ועדה ציבורית שתבחן את אירועי האובדנות במרכז הרפואי סורוקה. הועדה הציבורית תציע מתווה להמשך פעילות ההתערבות בנושאים של מצוקה נפשית בקרב אנשי הסגל, והדרכים למניעתה. בהודעה נמסר כי "לצערנו מדובר בתופעה מוכרת במערכת הבריאות בארץ ובעולם, ואנו מקווים שהמערכת כולה תשפר את דרכי ההתערבות כתוצאה מעבודת הוועדה".

בראש הוועדה תעמוד שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים בדימוס, נאוה בן-אור, ויהיו חברים בה פרופסור גיל זלצמן, יו"ר המועצה הלאומית למניעת אובדנות ומנהל המרכז לבריאות הנפש גהה, ונציג משרד הבריאות, גבי פרץ הפסיכולוג הראשי של משרד הבריאות. הוועדה תחל את עבודתה בימים הקרובים בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת המרכז הרפואי סורוקה, שירותי בריאות כללית ומשרד הבריאות.

יעקב ליצמן. קרדיט: יונתן זינדל, פלאש 90
יעקב ליצמן. קרדיט: יונתן זינדל, פלאש 90

מסורוקה נמסר כי "הנהלת בית החולים תומכת בהקמת הוועדה, תשתף פעולה באופן מלא עם עבודתה ותגיש לה את כל המידע הדרוש לה להשלמת עבודתה. המרכז הרפואי סורוקה מביע את צערו הכבד על פטירתו בנסיבות טרגיות של איש צוות רפואי אמש. מנהל בית החולים, ד"ר שלומי קודש, כינס במהלך היום את צוותי ביה"ח, הדגיש בפניהם את חשיבות הטיפול בתחלואה נפשית בקרב כל אנשי הסגל, שמע מהם רשמים ותחושות, גם בעקבות המקרה האחרון, ופירט את האפשרויות השונות שעומדות לרשות כל אנשי הסגל לקבלת עזרה נפשית.
 
"בית החולים סורוקה הפעיל במהלך השנה החולפת תכנית סיוע לצוותים, המבוססת על ידע נצבר מרחבי העולם, לאיתור דיכאון העלול להוביל לאובדנות. זאת, על רקע ממצאים בעולם המלמדים על כך שאנשי מערכת הבריאות חשופים יותר להתאבדות ביחס לאוכלוסייה הכללית. תכנית זו כוללת העלאת מודעות לנושא האובדנות וכן פעולות מניעה במסגרתן ניתנת לעובדים נגישות קלה, נוחה ודיסקרטית לגורמי מקצוע מטפלים".