שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן אמר היום (רביעי) בוועידת איגוד התאגידים העירוניים באילת: "אנו לקראת צעדים דרמטיים בטיפול בקורונה. הערב נקיים ישיבה מיוחדת וכנראה שלא נאפשר במיידי לעובדים סינים להכנס לארץ. בהמשך נשקול מניעת טיסות לסין ומסין".

ממשרד הבריאות נמסר: "אנו שוקלים לקרוא לציבור הנוסעים שחזר מסין להמנע מלהסתובב במקומות ציבוריים למשך מספר ימים לאחר הביקור בסין, גם אם הם בריאים וללא סימני מחלה. בנוסף תיבחן מדיניות הכניסה והיציאה מסין באופן רחב".

ממשרד החוץ נמסר כי כל נציגויות ישראל בסין ממשיכות לתפקד כרגיל ועומדות לשירותם של ישראלים השוהים במדינה. משפחות שליחים עם ילדים אשר ביקשו להאריך את חופשת ראש השנה הסיני בעקבות דחיית פתיחת הלימודים קיבלו היתר לכך. אין מדובר בפינוי.

בתוך כך, כלי תקשורת בגרמניה דיווחו כי חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה מתכננת להשעות את הטיסות שלה לסין בעקבות התפרצות נגיף הקורונה במדינה. בחברה טרם הגיבו לדיווח. במקביל, "אמריקן איירליינס" מסרה כי תשעה את הטיסות שלה מלוס אנג'לס לבייג'ינג ולשנגחאי מ-8 בפברואר עד ל-27 במרץ, עקב ירידה בביקוש.

חברת התעופה בריטיש איירוויז הקפיאה הבוקר את כלל הטיסות הישירות לסין וממנה, לאחר שגורמים רשמיים בבריטניה פרסמו אזהרת מסע למדינה, בעקבות התפרצות הנגיף שמקורו בעיר וואהן שבסין, תוך המלצה לתושבים שלא לטוס לסין אלא במצבים הכרחיים בלבד. "אנו מתנצלים בפני לקוחותינו על אי הנוחות, אך שמירה על בטחון הצוות והנוסעים היא בחשיבות עליונה עבורנו", מסרה החברה. 

השפעות נגיף הקורונה בשדה התעופה. צילום: NICOLAS ASFOURI\AFP via Getty Images
השפעות נגיף הקורונה בשדה התעופה. צילום: NICOLAS ASFOURI\AFP via Getty Images