צעירה בת 25 אושפזה בכפייה בבית החולים שיבא בתל השומר מחשש שנדבקה הנגיף הקורונה. היא דרשה לצאת לביתה אולם אנשי הביטחון בבית החולים סירבו לאפשר לה לעשות זאת. 

אתמול אושפזו בבידוד בבית החולים הלל יפה בחדרה גבר, פעוטה כבת ארבע ותינוק כבן שנה בחשד שנדבקו בנגיף הקורונה. הגבר שוחרר לאחר כמה שעות לאחר שהתברר אינו עונה על הקריטריונים למחלה כפי שהגדיר משרד הבריאות. הפעוטה עדיין מאושפזת בבית החולים ונמסר כי מצבה טוב. לשכת הבריאות ומשרד הבריאות נשארים מעודכנים ומתואמים עם בית החולים בנושא.  

הדיווחים לחשד לחולים ראשונים במחלה בישראל מגיע בצל הדיווחים על איתור חולים נוספים ברחבי העולם, וכן דיווחים בנוגע לזינוק במניין ההרוגים מהנגיף הקטלני במדינה שהייתה המקור להתפרצות- סין. בצל ההתפתחויות, משרד הבריאות קיים הבוקר הערכת מצב נוספת בנושא נגיף הקורונה, בנוסף לדיונים קודמים שנערכו בנושא.

אתמול התקיימה הערכת מצב של משרד הבריאות, ואחת נוספת צפויה להתקיים הערב. משרד הבריאות כבר הודיע מוקדם יותר השבוע כי הוא נערך לקראת אפשרות ממשית שנגיף הקורונה יתגלה אצל חולה בארץ.  מנכ"ל משרד הבריאות הבהיר כי "הנחת העבודה היא שיהיה אצלנו חולה קורונה ואנחנו הכל חוץ משאננים, נערכים לכך ויודעים להתמודד".

בשיחה עם כתבים הסביר המנכ"ל שהאירוע "מתפתח ברמה של דקה אחר דקה והכל יכול להשתנות בכל רגע. מחר אפשר לקום בבוקר ולגלות מסה של חולים מחוץ לסין או לגלות שהנגיף עבר מוטציה ונהיה אלים יותר ומדבק יותר". חמור מזה, הסוף כרגע לא נראה בעין: "אף אחד לא יודע כמה זמן זה ההתפשטות תימשך בכלל. אנחנו פועלים לפי הנחיות ארגוני הבריאות העולמיים, וסין פועלת בשקיפות מלאה מולם".