"אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים. הנגיף נמצא כבר בחמש יבשות וביותר מ-25 מדינות", אמר ראש הממשלה, "אנו ערים לכך שלא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף, ולכן נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל״. בין הגורמים שישתתפו בדיון: שרי הבריאות, אוצר, חוץ, משפטים, פנים ותחבורה ומנכ"לי משרדיהם, ראש המל"ל, מנהל המכון הביולוגי, ראש שירותי בריאות הציבור וראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, מנהל רשות האוכלוסין, מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, מנכ״ל מד״א, חשכ"ל, פיקוד העורף וקצין רפואה ראשי בצה"ל.
בתוך כך, בהמשך להודעתו מאתמול, החליט שר הפנים, אריה דרעי, בהמלצת שר הבריאות יעקב ליצמן, למנוע כניסה לישראל של אנשים ששהו בסין בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי או תושבי ישראל- גם במעברים האוויריים. לפיכך, כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול האוויריים, היבשתיים והימיים. רשות האוכלוסין וההגירה תיתן דעתה למציאת פתרונות מתאימים למצבים מיוחדים. בנוסף, הנחה דרעי את מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ׳ שלמה מור יוסף, להיות בקשר רציף עם מנכ״ל משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא.
על המטוס בדרך למוסקבה היו באותה העת עשרות ישראלים שהתכוננו לצאת לחופשה. הם התעמתו עם אנשי הצוות כשראו את הנוסעים הסינים וחלקם אף דרשו לרדת מהטיסה, מחשש שיידבקו בנגיף. רק לאחר עיכוב של כשעתיים המריא המטוס ליעדו.
בתוך כך, בשעות הצהריים פרסם מודיעין טיס ברשות שדות התעופה את ההנחיות שיחייבו את חברות התעופה שמגיעות לישראל שייכנסו לתוקף החל ממחר בשעה 12:00 בצהריים. "כל נוסע שהיה בסין ב-14 הימים שקדמו להמראתו לישראל ייחשב כנוסע שאינו מורשה וכניסתו לארץ תיאסר", נכתב בהודעה לטייסים הנקראת נוטאם. "כמו כן, חברת התעופה תידרש להחזיר את הנוסע בחזרה לארצו ולשדה התעופה שממנו הגיע". יש לציין כי ההנחיות תקפות רק עבור מי שאינו מחזיק בדרכון ישראל.
ביום חמישי האחרון אמר שר הבריאות יעקב ליצמן, במהלך ישיבה של הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות, כי לא יאפשרו כניסת טיסות מסין לישראל. "קיבלנו כמה החלטות, אנחנו לא מאפשרים לטיסות מסין להכנס לארץ עד הודעה חדשה. נבדוק גם את מי שמגיע מסין דרך מדינות אחרות והם יישלחו לבידוד של שבועיים בבית", הסביר. הפסקת הטיסות בין סין לישראל, מחשש להתפשטות נגיף הקורונה, עלולה לגרום לשיבושים קשים גם בארץ. על פי ההערכות, צפויים עיכוביים משמעותיים בהגעת חבילות שהוזמנו בסין.
בנוסף, אם איסור הטיסות יימשך, ייתכנו עיכובים נוספים בלוח הזמנים של עבודות "הקו האדום" של הרכבת הקלה. זאת, מאחר ומאות סינים המועסקים בפרוייקט לא יוכלו להגיע לארץ. גם בענף הבנייה חוששים מאיסור הטיסות. זאת, לנוכח עיכוב אפשרי בהגעתם של מאות פועלי בניין מסין.