חבר הכנסת חילי טרופר (כחול לבן) הודיע הבוקר (שני) כי הוא מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם, לאחר שתרם אתמול כליה לאדם זר. בהודעה נכתב: "חברים וחברות, מבקש לעדכן שאתמול בבוקר עברתי ניתוח תרומת כליה בהדסה עין כרם. הניתוח עבר בשלום והכליה נקלטה בהצלחה בינתיים אצל המושתל". 

עוד כתב חבר הכנסת כי "בימים הקרובים אהיה בבית החולים ואז אצא להתאוששות בבית. אהיה כמובן זמין למענה ועזרה בכל עניין, אך קצת מרחוק בתקופה הקרובה. מקווה לשוב לעניינים באופן מלא בקרוב. יום טוב". הוא אישר את הפרטים ומסר למעריב אונליין: "אני בסדר. כואב ומתאושש לאט לאט. זכות להיות תורם באמצעות עמותת מתנת חיים". הוא הוסיף: "זאת תחושה של זכות וסיפוק. והעיקר להציל חיים".

חברו לסיעה ח"כ רם שפע צייץ הבוקר: "חילי הוא איש נדיר. גאווה להיות חבר ושותף לדרך של אדם כזה תמיד ובימים אלו במיוחד. מקור להשראה ולהערכה עמוקה ביותר". ח"כ יועז הנדל הגיב: "ללא קשר לשותפות הפוליטית, גאה בערכים ובמידות של חילי".

מתנת חיים היא עמותה ללא מטרת רווח המעודדת עזרה לחולים הזקוקים להשתלת כליה, על ידי תרומת כליה מאדם חי. העמותה הוקמה בשנת 2009 על ידי הרב אברהם ישעיהו הבר ומנוהלת על ידו. יו"ר העמותה שוחח עם מעריב: "אני מלא הערכה לח"כ חילי טרופר על תרומת כליה, תרומה שמצילה חיים ופותרת בעיה שאין לה כל פתרון אחר. אנחנו ממש שמחים שחבר כנסת טרופר גם הציל חיים של בן אדם וגם יכול לשמש דוגמא ואמצעי להעלאת המודעות של תרומת כליה בארץ. הוא התורם ה 780 שלנו. הקשר אתו נוצר בצורה רגילה והוא פנה מיוזמתו".

לדבריו המושתל הוא אזרח ישראלי מצפון הארץ. "לתורם בדרך כלל אין שום מושג למי מיועדת התרומה. שמרנו בסודיות את כל התהליך. ח"כ טרופר הוא בעינינו דוגמא ומופת. החלתי לו עד 120 כשאני מכוון גם לשאר חברי הכנסת". לדבריו מדובר בחבר הכנסת הראשון שתורם כליה בישראל.