בעקבות שמועות לא מבוססות ברשתות החברתיות, משרד הבריאות פרסם הערב (שני) הודעה מיוחדת בנוגע להתפשטות נגיף הקורונה, בה צוין כי מדובר ב"פייק ניוז". במשרד מדגישים כי קיים מידע באתר יעודי בנושא נגיף הקורונה שהקים המשרד:

בהודעה המלאה צוין כי "בשעות האחרונות הגיעו למשרד הבריאות הודעות בדויות (״פייק ניוז״) שפורסמו גם ברשתות החברתיות בנוגע לנגיף הקורונה. הודעות רשמיות ועדכונים אפשר למצוא רק דרך הגורמים המוסמכים במשרד הבריאות".

שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן, אמר כי "הוראות משרד הבריאות להימנעות מהתפשטות נגיף הקורונה מופצות און ליין בצורה רשמית ובאופן שוטף. יש להיזהר ממידע פייק שאינו מוסמך ושגורם לבלבול מיותר בציבור הרחב".

ליצמן. צילום: אבשלום ששוני
ליצמן. צילום: אבשלום ששוני


בינתיים, הנגיף ממשיך לגבות קורבנות ברחבי העולם ומניין החולים המאומתים במחלה הולך וגדל, כאשר בתגובה מדינות שונות ממשיכות לנקוט בהליכים למען הגנה על אזרחיהן מפני הסיכון להדבק במחלה. נכון לשעות הבוקר, המחלה גבתה את חייהם של כ-908 קורבנות, מספר העולה על מספר הקורבנות מנגיף הסארס שהתפרץ בתחילת שנות האלפיים. מספר החולים המאומתים במחלה כעת על 40 אלף חולים. 

במהלך היממה האחרונה, 61 חולים מאומתים נוספים אותרו בין נוסעי הספינה המוחזקת בבידוד לאחר שעגנה לחופי יפן, מה שמעלה את מספר החולים על הסיפון ל-130 חולים סך הכל. כזכור, על הסיפון נמצאים 3,700 נוסעים סך הכל, ביניהם מספר אזרחם ישראליים.