חולה סיעודי הגיע לבדיקות בבית החולים תל השומר כשהוא מלווה במטפל הפיליפיני הצמוד שלו. עם הגעתם, המאבטח כפה על המטפל להתחיל הליך בדיקה לקורונה, כך דווח הבוקר (רביעי) ב"כאן ב' ". על פי הדיווח, המאבטח חייב את המטפל, זאת למרות  שלא הגיע עם חום ולא בא במגע עם חולה. 

עוד דווח כי על גבי טופס הבדיקה נכתב כי העובד הפיליפיני הובא בידי החולה הסיעודי לשלילת קורונה. אלא שהמשפחה, שליוותה את החולה הסיעודי נדהמה וטענה כי לא ביקשה שיבדקו אותו. כמו כן, בסיום הבדיקה הוא נשלח הביתה עם חוב של 1,410 שקל. 

אסף שוסטר, בנו של המטופל הסיעודי שלווה על ידי המטפל הפיליפיני, סיפר בריאיון בכאן 11: "לקחו אותו ואבא שלי נשאר לבד וחסר אונים בכניסה למיון. כנראה זיהו שהוא זר ולקחו אותו מיד לחדר צדדי. אף אחד לא רוצה להגיע למדינה אחרת ושפתאום ייקחו אותו. בטופס השחרור שלו נרשם שהוא הגיע לבקשת המעסיק שלו". 

החיוב בוטל בעקבות הפרסום. פרופסור גילי רגב, מנהלת היחידה למניעת זיהומים בבית החולים שיבא, התייחסה למקרה בריאיון לכאן רשת ב: "זו טעות מצערת. יש לנו נהלים ברורים, ובוודאי שלא לבדוק אנשים לפני מראה, גיל או גזע. המאבטחים בכניסה מודרכים לשאול כל אדם אם הוא הגיע מהמזרח. אם התשובה היא כן - מפנים אותם להיבדק. הייתה כאן כנראה תקשורת לקויה".