נגיף הקורונה, שמעורר בהלה בעולם כולו, הציף שוב את הצורך בפתרונות רפואיים שאינם מצריכים יציאה מהבית ובתוך כך גם היחשפות למחלות. חברה ישראלית שמספקת פתרון לבעיה היא טייטו קר (Tyto Care), שייצרה מכשיר המאפשר סדרת בדיקות מול רופא מרחוק, שעד היום נבדקו אצל רופא משפחה במרפאה, ללא צורך לצאת מהבית. 

המכשיר מאפשר מספר בדיקות, בהן גרון, אוזניים, ריאות, לב, בטן ועור, כמו גם מדידת דופק וחום גוף. החברה קיבלה את אישור ה־FDA וה־CE, מה שמאפשר לה פעילות בשווקים האירופיים, האמריקאיים, וכמובן גם זה הישראלי. טייטו קר נמצאת כיום כחלק משירותי הרפואה הדיגיטליים של קופת חולים כללית. רופא כללית יכול לבצע אבחון מקוון שמחליף אבחון פנים אל פנים, כך שאין צורך להגיע למרפאה. 

הפיתוח של חברת טייטו קר (צילום: יח
הפיתוח של חברת טייטו קר (צילום: יח

החברה שנוסדה על ידי דדי גלעד ועופר צדיק, גייסה עד כה 54 מיליון דולר ומעסיקה יותר מ־70 אנשי צוות בישראל ובעולם. מהחברה נמסר כי במהלך השנה וחצי האחרונות, בוצעו עשרות אלפי ביקורי אונליין על ידי מטופלים שרכשו את המכשיר, ומתוכם ב־93% מהמקרים הרופא הצליח לאבחן את המקרה וחסך למשפחות ביקור במרפאה. "השימוש בטייטו סייע לאלפי משפחות להתגונן מפני חיידקים ומזהמים אחרים, דבר שמקבל חשיבות עליונה בימים אלו, שבהם נגיף הקורונה מתפשט בעולם והצורך במניעת הדבקה במחלות נהיה אקוטי יותר ויותר", אמרו בחברה. 

דדי גלעד מנכ"ל החברה, הוסיף: "ניתן להבחין כי ארגון הבריאות העולמי ומשרד הבריאות בישראל מכירים בווירוס הקורונה כגורם שמצריך מוכנות והירתמות של האזרחים בבית. הבהלה הרפואית ששוררת כעת בעולם רק מחדדת את הצורך במוצר כמו הטייטו. 

"המוצר מציע בדיקת רופא ביתית, והיא מוכרת על ידי קופות חולים ורופאים בעולם כולו", הדגיש גלעד, "הלכה למעשה, אנו מייצרים סינרגיה וחיבור בין הלקוח החולה לרופאים ומספקים פתרונות בדיקה ואבחון רפואיים מול רופא מקוון, מהבית, שלא יורדים ברמתם מבדיקות במרפאה. עקב ההבנה כי וירוס הקורונה מדבק מאוד, הפתרון שמציע טייטו הוא פתרון שובר שוויון במאבק כנגד ההידבקות בנגיף".