התקדמות בעניין החולים הנמצאים בבידוד על "ספינת הקורונה": דיווחים מספינת התענוגות 'Diamond Princess', העוגנת מזה שבועיים בחופי יפן בשל התפרצות המחלה על הסיפון, חשפו מוקדם יותר היום (שני) כי שלושה נוסעים ישראלים נדבקו בנגיף ופונו לקבלת טיפול רפואי. 

לנוכח הניסיונות להטיס את הנוסעים המדוברים חזרה ארצה, בית החולים שיב"א בתל השומר החל בהערכות לקליטתם ביחידה נפרדת שתאויש על ידי צוות ייעודי ונפרד. פרופסור גליה רהב, מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים סיפרה בראיון לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM על ההיערכות המיוחדת הנעשית בבית החולים בימים אלה לקראת הגעת החולים.

"התארגנו עם אזור מסוים בבית החולים שהוא יחסית מבודד ויש בו אמצעים נוחים לבודד את המגיעים מהספינה. גם מערכות המים והביוב שלו מנותקות מהמערכות. מזוג האוויר לא יפעל, אבל חלון כן יהיה פתוח. מבחינת ביוב, מערכת הביוב תהיה תחת חיטוי", הסבירה פרופ' רהב. 

בהמשך, הסבירה רהב, כי נכון להיום היא ידוע שתקופת הדגירה של המחלה עומדת על שבועיים, "אך לפי הדיווחים מסין הממוצע עומד על 5 ימים. כמה זה מדבק? בערך כמו שפעת החזירים. מבחינת תמותה מהנגיף יש לנו מידע שייתכן שהוא מוטעה, כי אנחנו מקבלים אותו מבתי החולים בסין אליו מגיעים המקרים הקשים ביותר של המחלה. לפי מה שמדווח התמותה מהמחלה עומדת על 2 אחוז. יחסית לאבולה זה כלום, אבל אם אנחנו מדברים על סארס יש לנו 10 אחוז תמותה, אם אנחנו מדברים על שפעת רגילה זה עומד על כ־0.2 אחוז". 

לדבריה של פרופ' רהב חשוב לשמור על החולים בבידוד, קל וחומר נוכח העובדה שרואים התפרצויות ברורות בתאילנד ובסינגפור במקומות הומי אדם כמו כנסיות, "אני חושבת שעם כל ההוראות החדשות יהיו הרבה פחות טיסות מתאילנד". לסיום נשאלה האם האנושות תשרוד את הדבר הזה, והיא אמרה שהיא מאמינה שכן.