הישראלים ששהו על ספינת הקורונה ה"דיינמונד פרינסס" ממתינים לשובם לארץ, ולדברי שר הבריאות יעקב ליצמן שהתראיין הבוקר (שלישי) לגלי צה"ל, החזרתם של הישראלים, אלה שנדבקו בנגיף ואלה שלא - תחל ביום חמישי הקרוב. בתוך כך, אחת הישראליות שנדבקה בנגיף ומאושפזת בבית החולים ביפן התראיינה הבוקר לתוכניתם של אילה חסון וגולן יוכפז ב-103FM ואמרה כי החולים "מרגישים טוב".

"עשו לנו בדיקות רוק וזאת הייתה התוצאה, זה לא שלא הרגשנו טוב, לא היו לנו חום ושיעול, וככה אנחנו מרגישים גם עכשיו", אמרה הישראלית שנמצאת כרגע בבית החולים ביפן, בעקבות הידבקותה בנגיף הקורונה, והוסיפה: "יעשו לנו בדיקה נוספת ואם היא תהיה טובה, אחרי יום יעשו לנו שוב אחת, ואם הכול בסדר נוכל ללכת בביטחה הביתה". 

חסון: איך התבשרתם שיש לכם קורונה?
"פשוט עשו בדיקות רוק. עשו גם לי וגם לבעלי וזו הייתה התוצאה, הרגשנו טוב כרגיל".

יוכפז: לא היו תסמינים כלל? לא חום לא כאבים?
"לא חום, לא שיעול, לא כלום. ככה אנחנו גם מרגישים עכשיו".

אילה: מה מצב החרדה, הדאגה?
"לא, כל זמן שאנחנו מרגישים טוב זה לא כל כך מפחיד אותנו".

בית החולים ביפן. צילום: דוברות "הדסה"
בית החולים ביפן. צילום: דוברות "הדסה"

חסון: בבית החולים ביפן יש חולים נוספים, אתם לא חוששים שהמצב שלכם יחמיר בגלל הקרבה?
"יש הפרדה, לנו יש חדר אחד גדול ויש עוד חדר אחד וזה כל בית החולים, זה לא בית חולים, זו אכסניה, אני לא יכולה להסביר מה זה".

אילה: אתם יודעים מתי תוכלו לחזור? איך זה יקרה?
"יעשו לנו בדיקה נוספת ואם התוצאה תהיה טובה, כלומר שלילית, אחרי יום יעשו שוב בדיקה ואם הכול יהיה בסדר נוכל ללכת בביטחה הביתה".

גולן: פגשתם את הנציג הישראלי?
"לא עדיין לא".

בית החולים ביפן. צילום: דוברות "הדסה"
בית החולים ביפן. צילום: דוברות "הדסה"

פרופ׳ רן ניר-פז, רופא בכיר בהדסה ומומחה למחלות זיהומיות אשר נשלח מטעם משרד הבריאות לטוקיו, על מנת לעקב מקרוב אחר הטיפול בישראלים שנמצאו חיוביים לווירוס שהורדו מן הספינה, ביקרו בשני בתי החולים הצבאיים בהם מאושפזים שלושה ישראלים, בני זוג באחד ואדם נוסף בשני. 

הפרופ׳ וקונסולית ישראל ביפן, רויטל בן נעים, פגשו את הצוותים הרפואיים ושמעו מהם על הטיפול בישראלים, המאושפזים כולם בתנאי בידוד. ״אנו עדים לטיפול טוב על ידי היפנים ונמשיך כמובן לבחון את המצב מקרוב״, ציין פרופ׳ ניר-פז. ״קיבלנו עדכון על מצבם של הישראלים וניכר כי מצבם קל, שוחחנו טלפונית עם המאושפזים ועדכנו אותם באשר למצבם ולטיפול".