ברקע התפשטות נגיף הקורונה התארחה היום (שלישי) שרית שי, סינולוגית שחיה בסין ומרצה על אודותיה אך שוהה כרגע בעל כורחה בחיפה, בתוכנית "קפאין" עם יואב מינץ ב- 104.5FM, וסיפרה כי התקשורת הסינית דיווחה על כך שבסין הסתיים ניסוי קליני שבו נלקח דם מחולים שהחלימו מנגיף הקורונה, וניתן ל-8 חולים קשים, שכולם החלימו מהוירוס. 

"מסתבר שכבר ביום שבת, בעיר ווהאן בה התפרץ נגיף הקורונה, כל מי שהחלים תורם דם, ממנו מייצרים תכשיר טיפולי שמספיק לבין שמונה לעשרה חולים. כלומר, אם יש 8,000 מחלימים, זה אומר שהתרופה מספיקה לכ- 80,000 חולים. הנתון הזה פורסם בעיתונות העולמית הבוקר, אך עדיין לא בישראל".

עוד אמרה שי, כי "המשמעות היא שאנשים שהבריאו ושוחררו לבתיהם עומדים עכשיו בתור בווהאן ובבייג'ינג כדי לתרום דם. נכון שכשהשלטון הסיני אומר 'בואו לתרום דם', אף אחד לא מתווכח, אבל האזרחים יודעים שהם בעצם מצילים אנשים. במקביל כבר פורסם שביפן החליטו לעשות ניסוי עם התרופות שנותנים נגד איידס".

"בנוסף, ביולוג שאני בקשר איתו ואינו מוכן להיחשף, מספר שיש חברה ישראלית שבעצם בונה ערכה בשיתוף פעולה עם סין, לזיהוי הקורונה".

שי ציינה כי "החדשות הפחות טובות הן, ששלושה רופאים בכירים מתו מהמחלה, אחד מהם סיני-אמריקאי. המון צוותים רפואיים חולים, והם כלי מאוד חשוב בדבר הזה".

בנוסף, ידוע שקיימת חומת האש הגדולה של סין, או פרויקט מגן מוזהב תוכנית משנת 1998, שהתחילה לפעול ב-2003, באמצעותה מגינים על האנשים בסין מבחינת מידע. עם השנים התחילו לפעול רשתות VPN ולאפשר לגישה מחוץ לסין, אך מהימים הקרובים אתם תראו פחות ופחות סרטונים קשים משום שאנשים בסין כבר לא יוכלו להעלות אותם דרך אותה רשת, ולהעביר אותם דרך ספקיות האינטרנט בסין לרשתות החברתיות, כיוון שהצנזורה של הממשל נותנת הוראה לספקיות האינטרנט של סין, למנוע גישה למדיה החברתית".

קורונה במספרים

היום דיווחו כלי תקשורת ביפן כי 99 נוסעים נוספים בספינה "דיימונד פרינסס" נדבקו בוירוס הקורונה.

רשויות הבריאות בסין דיווחו על 105 בני אדם שמתו לאחר שנדבקו בנגיף. בכך עלה מניין הקורבנות שמתו מן המגפה ל-1,775. עוד דווח, כי 100 ממקרי המוות החדשים נרשמו במחוז חוביי, המהווה את המוקד בו התפרץ הוירוס. כמו כן דווח על 2,048 מקרים חדשים של הידבקות. לאחר שלושה ימים של ירידה בנתונים, היום נרשם גידול במספר הנדבקים.

עד כה נדבקו למעלה מ-71,330 איש בסין וברחבי העולם בנגיף שהתפרץ בחודש שעבר. 11 אלף איש החלימו מן הנגיף ושוחררו לאחר טיפול מבתי החולים.