חיים וציפי טהור מעכו חזרו אתמול מטיול של שבועיים תאילנד היישר לבידוד של 14 יום בביתם בעכו. הם סיפרו בשיחה עם ליאת רון כי עם חזרתם ארצה - הם עלו על הרכבת לצפון, בלי מסכות. "לא ידענו שאי אפשר לנסוע בתחבורה ציבורית אחרי הנחיתה", הסבירו היום (שלישי) בשיחה עם 104.5FM, "אף נציג של משרד הבריאות לא חיכה לנוסעים שהגיעו מתאילנד כדי להסביר לנו את ההנחיות". 

עם זאת, השניים סיפרו כי האכיפה בנושא הקורונה בתאילנד קשה מאוד. "עברנו בדיקות בשדה התעופה בקוסומוי, לפני העלייה לטיסה לבנגקוק - כי הזענו וחשבו שיש לנו חום", ציינו. כעת, בני הזוג טהור יושבים בבית בבידוד. "אנחנו ממש מטפסים על הקירות והילדים שלנו בחרו לצאת מהבית לשבועיים", אמרו בסוף הראיון, "אפילו השליח של האוכל שהזמנו לא התקרב והשאיר את הטייק אווי שלנו בגינה". 

כזכור, בתחילת השבוע הודיע משרד הבריאות כי לאחר הערכת מצב שהתקיימה בראשות שר הבריאות יעקב ליצמן וצוות המומחים במשרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה, הוחלט כי מעתה בידוד הבית יחול גם על השבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו. "מי ששב ממדינות אלה החל מהיום, יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה - לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה)", נכתב בהודעה. 

עוד נמסר: "במקרה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים: הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה. גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת המטופל. בכל מקרה לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית. הנחייה זאת ניתנת בשל התפשטות המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה במדינות נוספות מעבר לסין וכדי למנוע ככל שניתן התפשטותה בישראל".