כל הישראלים, מלבד אחד שנדבק בנגיף הקורונה, פונו היום (חמישי) מספינת ה"דיימונד פרינסס", והמריאו חזרה לארץ, זאת לאחר שבועיים שבהם היו נצורים בספינה. צוות שגרירות ישראל בטוקיו מלווה באנשי משרד הבריאות המתין להם על הרציף וקיבל אותם.

משרד החוץ ומשרד הבריאות אישרו מוקדם יותר הבוקר בהודעה משותפת כי לאחר בדיקות רפואיות, ישראלי נוסף עם תוצאה חיובית לנגיף הקורונה על ספינת הדיימונד פרינסס. הנוסע צפוי לרדת מהספינה להמשך טיפול בבית החולים ביפן.

בתוך כך, גורמי המשרד מבקשים להבהיר כי הפרת צו בידוד בית עשויה להסתכם באישום פלילי, שעונשו עד שבע שנות מאסר במידה ונעשה במזיד ועד שלוש שנות מאסר אם נעשה בהתרשלות. מעשה זה מנוגד לסעיף 218 לחוק העונשין, הקובע מהו ״מעשה העלול להפיץ מחלה״ וכן לסעיף 287 ״הפרת הוראה חוקית״. אגף פיקוח ואכיפה במשרד הבריאות החל בפעילות אכיפה של הצו. 

פינוי הנוסעים מהספינה. צילום: שגרירות ישראל ביפן
פינוי הנוסעים מהספינה. צילום: שגרירות ישראל ביפן

ספינת הדיימונד פרינסס (צילום: שגרירות ישראל ביפן)
ספינת הדיימונד פרינסס (צילום: שגרירות ישראל ביפן)

שלושה ישראלים נוספים כבר אובחנו כחולים בווירוס. הנוסע צפוי לרדת מהספינה להמשך טיפול בבית החולים ביפן. בנוסף, כלי התקשורת היפניים דיווחו כי שניים מנוסעי ספינת התענוגות מתו כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה. על פי הדיווח, מדובר בגבר ואישה בני כ-80, שאושפזו בבידוד ביפן.