לאחר שהבוקר פורסם (חמישי) מקרה המוות הראשון של חולה מנגיף הקורונה בשטחי קוריאה הדרומית, פורסמו נתונים נוספים המעידים על זינוק משמעותי במספר הנשאים ומקרי ההידבקות במחלה, מה שמעלה חשש בנוגע לקשיים בהתמודדות המדינה עם המחלה.

הבהלה במדינה האסיאתית התעוררה לאחר זינוק מדאיג במספרי הנשאים תוך ימים ספורים בלבד, כאשר מיום שלישי האחרון, מספר הנדבקים במחלה עלה מ-32 ל-82 חולים בנגיף המדבק.

מוקד ההתפרצות המרכזי נמצא באחד המחוזים הדרומיים במדינה, ומתרכז בייחוד סביב העיר דיגו, המונה כ-2.5 מיליון תושבים. הטיפוס הדרמטי במספר הנשאים מבחינה ארצית, זאת לצד העובדה כי אותרו בעיר עצמה עשרה חולים, הוביל לצעדים מרחיקי לכת מצד הממשלה, שהפצירה בפני התושבים להסתגר בבתיהם על מנת לצמצם את הסיכון להידבקות. 

התפשטות נגיף הקורונה: (NOEL CELIS/AFP via Getty Images)
התפשטות נגיף הקורונה: (NOEL CELIS/AFP via Getty Images)

על פי החשד, עשרת החולים נדבקו בווירוס לאחר שבאו במגע עם שירות שהעניקה אחת מהכנסיות הפועלות בעיר. עוד דווח כי מלבד החולים שאותרו במחוז הדרומי, אותר בחולה נוסף בבירה סיאול. 

בתוך כך, מומחי בריאות עוקבים בדאגה אחר קצב ההתפשטות של הווירוס ברחבי העולם. עם זאת, בכירים בארגון הבריאות העולמי הבהירו כי עמדתם גורסת כי עדיין מוקדם לסווג את המחלה כמגיפה. לעומתם, שר הבריאות הצרפתי, אוליבייה וראן, הזהיר כי קיימת סכנה ממשית שההתפרצות אכן תהפוך למגיפה נרחבת.

לפי ד”ר מייקל ריאן, שעומד בראש התוכנית למצבי חירום בריאותיים של סוכנות הבריאות של האו”ם, הארגון נזהר שלא לכנות את התפרצות ה־19-COVID מגיפה. "הסוגיה העיקרית פה היא אם אנחנו רואים העברה יעילה בקרב הקהילות מחוץ לסין", אמר. "בשלב הנוכחי אנחנו לא רואים את זה. לכן, אני חושב שאנחנו צריכים להיות זהירים מאוד שלא לעורר כעת פחד ברחבי העולם ולהיזהר משימוש במילים כאלה”.

במקביל, מדענים ברחבי העולם מנסים לפתח חיסון לנגיף. חברה מטייוואן הודיעה השבוע כי היא תשתף פעולה עם מרכזי המחקר הרשמיים של ארה"ב לצורך פיתוח הנוגדן, וגם מדענים באוניברסיטת אוקספורד הודיעו אתמול כי הם גיבשו הסכם עם יצרנית איטלקית כדי להפיק אלף מנות ראשונות של חיסון אפשרי לצורך ניסויים קליניים.