משרד הבריאות החל בחקירה לאיתור המגעים של קבוצת התיירים מקוריאה הדרומית אשר ביקרה בארץ לפני כשבוע, והיום (שבת) דווח כי תשעה מתוכם נמצאו כחולי קורונה.

30 תלמידי כיתה ח' מבאר שבע ושלושה מורים, שטיילו בתל באר שבע במקביל לביקורה של הקבוצה הקוריאנית במקום, הונחו להישאר בבידוד. גם 02 עובדי רשות הטבע והגנים שהיו במגע עם התיירים מקוריאה הונחו להשאר בבידוד ביתי עד ה-26 בפברואר.

בנוסף נמסר כי כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה מתבקש להיכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.

בתוך כך, רשות האוכלוסין וההגירה תמנע כניסת תיירים מדרום קוריאה שצפויים להגיע הערב לישראל בטיסה מסיאול. הישראלים שיהיו על הטיסה יוכנסו לארץ ויתבקשו לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בשלב הזה לא מדובר בצו גורף. בלבנון דווח כי ארבעה דבקים מאושפזים בבית החולים רפיק חרירי בביירות. ב"סקיי ניוז ערביה" דווח כי סגר יוטל על מספר אזורים בלבנון ותימנע הכניסה אליהם.

כמו כן במידה ומתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות באתר תוך הודעה מראש.

כל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטיים שיפורטו להלן אך ללא מגע הדוק, לא נדרש להכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים). במידה ומתפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות באתר המשרד.  

גורמים ישראלים ציינו בהמשך כי בקבוצה מדרום קוריאה היו 39 צליינים. ככל הידוע הם באו במגע עם ישראלים במהלך הטיול בארץ. הם שהו בישראל בין ה-8 ל-15 בפברואר.