משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות, התראיין היום (שלישי) לתכניתם של איילה חסון וגולן יוכפז ב-103FM ודיבר על התפשטות נגיף הקורונה בישראל, כאשר התגלו נכון לעכשיו 12 נדבקים בארץ, בהם תושבת רמת גן ותושב אשדוד ששבו במהלך השבוע שעבר מאיטליה. בנוסף, צה"ל הוחלט לאסור טיסות למדינות בהן התפרץ הווירוס.

השאלה שחולפת בראשי, לא רק כמה נדבקים יש, אלא מי מהנדבקים נדבק כאן בארץ?
"הכול מיובא. אני אסביר, יש לנו 12 חולים שאחד שוחרר לביתו, 10 חולים הגיעו מחו"ל ושניים נדבקו ממגע עם אחד החולים. כלומר, אנחנו עדיין לא במצב, וזה הדבר החשוב, שיש לנו פה הדבקה בתוך הארץ בקהילה שאנחנו לא יודעים את המקור שלה. אנחנו יודעים לבוא ולומר איפה כל אדם נדבק".

אנשים עמדו לא רחוק אחד מהשני בבחירות, עד כמה זה עלול להוות בעיה?
"אנחנו, הניהול סיכונים שלנו, החלטנו באיזון בין לא לתת כמעט 5 אלף אנשים להצביע ולבין לקחת את הסיכון ולנהל אותו, עדיף לקחת את הסיכון ולנהל אותו מה גם שאם לא היינו עושים קלפיות ייעודיות ייתכן שחלק מהאנשים היו הולכים לקלפיות הרגילות ואז זה היה יותר גרוע".

כמה מהם הצביעו בפועל?
"למעלה מ-4,076 אנשים שבחרו בקלפיות הייעודיות, זה אכן מספר גבוה מאוד, אני מקווה שהוא עבר בשלום. יש לנו את כל הסיבות להאמין שהאירוע עבר בשלום ואנחנו שמחים שבכלל יום הבחירות שאנחנו חששנו מהרבה תרחישים אפשריים לא קרו".

יש סיבה לחשוש מלספור את הקולות שלהם?
"לא, לא. לחלוטין לא. יש הרבה דיס אינפורמציה, בסוף אנחנו יודעים שאין עדות להדבקה מחפצים ולכן הספירה היא בטוחה, אם צריך ציידנו בכפפות ואלכוג'ל כדי לתת הרגשת ביטחון יותר גדולה".

גם המצביעים היו עם כפפות, נכון?
"גם המצביעים היו עם כפפות, הם לא אנשים חולים, כל מי שהיה לו סימפטומים לא יכול היה להצביע. הם נמצאים בבידוד לצורך הגנה, האפשרות להידבק מאדם ללא תסמינים הוא מאוד מאוד נמוך, למרות שהוא קיים ולכן האנשים האלה בבידוד, אבל סך הכול לא היה פה סיכון גדול ולא צריכה להיות שום בעיה לספור את הקולות האלה. אם צריך עוד אמצעי הגנה כדי לתת את תחושת הביטחון - נעשה גם את זה".