שבעה חולים בסוף השבוע: משרד הבריאות אישר הערב (מוצ"ש) כי ארבעה ישראלים נוספים נמצאו כחולים בנגיף הקורונה במהלך השבת, בכך עלה מספר המאובחנים בארץ ל-25, מתוכם 24 ישראלים ותושב אחד ממזרח ירושלים.

הנדבק ה-25 הוא תושב אזור המרכז שטס לספרד ב-28 לפברואר, בטיסת ארקיע מספר IZ231 וחזר דרך בריסל ב-2 במרץ בחברת בריסל איירליינס בטיסה SN3728 ובטיסה SN3293 שנחתה בנתב"ג. בתאריך 3.3 בין השעות 17:40-18:15 נכח החולה בסופר חצות וחצי רחוב טרכטנברג 18 ראשל"צ. החולה נמצא בבידוד ביתי החל מיום רביעי ה-4.3 בשעות הצהריים.

הישראלית ה-24 שנדבקה בנגיף הקורונה היא תושבת המרכז ששבה מחופשה ביוון והייתה במגע עם קבוצת הצליינים היוונים ושהתה איתם בטיסה מהארץ לאתונה ב-27 לפברואר בחברת AEGEAN טיסה מספר A3925. הוא שב לארץ בטיסה מספר A3924 של חברת AEGEAN לתל אביב ב-2 למרץ.

המסלול שעברה חולה מספר 24:

1. בתאריך 2.3 בין השעות:
20:00-20:10 קלפי בבית ספר אבן חן בשוהם.

2. בתאריך 3.3 בין השעות:
09:45-10:00 מרפאת קופת חולים מאוחדת בשוהם.

החולה נמצאת בבידוד ביתי החל מיום שלישי ה-3.3 בשעות הבוקר.

החולה ה-23 שאותר הוא תושב מחוז תל אביב, שחזר לארץ מאיטליה ב-29 בפברואר ונכנס לבידוד בביתו. לאחר חקירה אפידמיולוגית, פורסם כי הוא היה בטיסת איזיג'ט EJ2564 לוונציה ב-22 לפברואר בשעה 13:00. הוא חזר בטיסת איזיג'ט EJU3342 שהמריאה ב-12:30 ונחתה ב-16:30. כאמור, מוקדם יותר היום, אובחן החולה ה-22 במספר, גבר כבן חמישים מאזור המרכז, ששב ביום ראשון האחרון מברצלונה. 

משרד הבריאות הבהיר כי חמשת הנדבקים החדשים מסוף השבוע הם ישראלים ששבו מחו"ל בשבועות האחרונים, ומאז יום רביעי בערב מדווחים למשרד הבריאות כשוהים בבידוד. כמו כן, אובחן באיטליה אדם ששהה כאן בתור תייר בסוף פברואר. כמו קודמיהם, מקרים אלו הולידו חקירות אפידמיולוגיות של משרד הבריאות שמטרתן לאתר את כלל הבאים איתם במגע והכלילם במעגל המחויבים בבידוד.

כזכור, ביום שישי בבוקר אובחנו שני חולים כבני 50 ממחוז תל אביב, אחד מהם חזר ממדריד לפני שבוע וחצי, ב-27 לפברואר, והאחר חזר מציריך ביום רביעי האחרון. שניהם אושפזו ביחידת הבידוד הייעודית בבית החולים שיבא בתל השומר.

מאוחר יותר באותו היום, אובחן גבר בשנות השלושים לחייו, ששב ביום שני האחרון ממדריד, לשם טס כדי לצפות במשחק הסופר קלאסיקו בין ריאל מדריד וברצלונה, שהתקיים באצטדיון הסנטיאגו ברנבאו. הוא אושפז בבית החולים וולפסון, בחדר "לחץ שלילי" מבודד.

סמוך לאחר מכן, אובחן החולה הרביעי, וה-21 במספר עד כה. מדובר בגבר בן 32 ממחוז חיפה, שחזר ביום ראשון שעבר מווינה, אוסטריה. הוא אושפז בבית החולים רמב"ם, בחדר "לחץ שלילי" מבודד. נכון לאתמול מצבו מוגדר טוב. היום כאמור, אובחן החולה ה-22 במספר, גבר כבן חמישים מאזור המרכז, ששב ביום ראשון האחרון מברצלונה. 

בתוך כך, בבית החולים פוריה, חלה החמרה ביום שישי במצבו של תושב מזרח ירושלים, שעבד בתור נהג האוטובוס של קבוצת התיירים מיוון, שאובחנו גם הם בנגיף כאמור. לפי בית החולים, על אף טיפול אינטנסיבי, מצבו של החולה הוחמר והוא נזקק להנשמה מלאכותית. ביום שישי נמסר שהוא מורדם ומונשם, ושהוחל בטיפול בתרופות לפי פרוטוקולים המותאמים ל-covid19 במדינות אחרות. מצבו הוגדר קשה אך יציב.

 ד״ר הגר מזרחי, מנהלת המרכז הרפואי בפועל, אמרה כי "הטיפול מנוהל על ידי צוות טיפול נמרץ בראשותו של ד״ר משה מתן. ביום שישי הוחל גם בטיפול אנטי וויראלי. אנחנו בקשר עם אחיו של המטופל והם מעודכנים. צוות המרכז הרפואי פדה-פוריה ערוך ומתורגל במצבי חירום, הצוות התגייס ומתנהל במקצועיות ובמסירות ראויה לציון״.