טרגדיה: אישה בת 42 שילדה לפני שבוע בלידה תקינה נפטרה בבית החולים העמק בעפולה. היא שוחררה לביתה כשהיא חשה בטוב, וחזרה לאשפוז בבית החולים בעקבות חום שהתפתח. היא נבדקה לקורונה והרופאים ציינו כי היא לא חלתה בנגיף.

מבית החולים נמסר: "אתמול בשעות הערב חשה קוצר נשימה וחלה הידרדרות מהירה מאד במצבה. אנשי הצוות ביצעו בה החייאה ממושכת של כשעה אך ההחייאה לא צלחה, והיא נפטרה לצערנו. האישה סבלה ממחלות רקע אולם סיבת המוות לא ברורה, ובני משפחתה נתנו הסכמתם לבצע נתיחה שלאחר המוות ובדיקות נוספות. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה".

בסוף ינואר השנה, בת 36 בהריון שהובאה על ידי מד"א לבית החולים הדסה הר הצופים, התמוטטה בכניסה לחדר הלידה, ונכנסה למצב של מוות קליני. לאחר ולמרות מאמצי החייאה אינטנסיביים וממושכים - נקבע מותה. צוות מיילדות בכיר של בית החולים הציל את התינוק בניתוח קיסרי מיידי - תוך כדי ביצוע ההחייאה.

מבדיקה ראשונית שלאחר המוות עלה כי ככל הנראה מדובר בקרע במוצא אבי העורקים, שאירע עובר או תוך הגעתה לבית החולים. מהדסה הר הצופים נמסר כי "צוות בית החולים עוטף את המשפחה בשעה קשה זו, לרבות עובדת סוציאלית הנמצאת לצידם, ונותן את כל התמיכה האפשרית במקרה כל כך קשה זה. המקרה דווח כמקובל למשרד הבריאות. כל צוות הדסה משתתפים בצער המשפחה".