בעקבות הירידה בנתוני התחלואה בנגיף הקורונה וההקלות עליהן הכריזה הממשלה, החלו בתי החולים, המרכזים הרפואיים וקופות החולים בחזרה לפעילות שגרתית, בכללה הניתוחים האלקטיביים (שאינם דחופים). ד״ר ורד עזרא, ראש חטיבת רפואה בנושא חזרה הדרגתית לפעילות בתי חולים, פרסמה מכתב למנהלי בתי החולים בו מפורטים נהלי החזרה לשגרה.

"בעת הזו, לאור מגמת ההתמתנות, ובאם לא תהיה התלקחות חריגה, תתאפשר חזרה מדורגת ומותאמת לפעילות רפואית אלקטיבית, בכפוף ותוך שימת לב לבטיחות ומיגון הצוותים והמטופלים, ומתוך הכרה בצורך במתן טיפול רפואי רציף ושוטף ככל האפשר לכלל האוכלוסייה, וזאת במקביל לשימור היכולות הטיפוליות בחולי הקורונה", כתבה ד"ר עזרא.

בבית החולים וולפסון בחולון החלו השבוע להפעיל את המרפאות כסדרן. חדרי הניתוח ערוכים לביצוע ניתוחים שאינם דחופים בכל התחומחם, וטיפולי פוריות ניתנים שוב.

ד"ר ענת אנגל, מנכ"לית המרכז הרפואי, מסרה: "לאור המגמה היציבה של התחלואה ברמה הארצית שאנו עדים לה בעת האחרונה ולאור הנחיות חדשות של משרד הבריאות, אנו רואים בחזרה לשגרת הפעילות שלב משמעותי וחשוב. על כן, ביה"ח – על כל מחלקותיו ומרפאותיו – ישוב לפעול כבשגרה. אנו עושים זאת תוך מידת הזהירות המתבקשת ותוך דריכות ובחינה מחודשת מדי יום של הנתונים ובתיאום מלא עם משרד הבריאות".

בית חולים וולפסון (צילום: אריק סולטן)
בית חולים וולפסון (צילום: אריק סולטן)

גם בבית החולים שערי צדק בירושלים חידשו את פעילות המרפאות, המכונים, חדרי ניתוח והפרוצדורות כדי לתת מענה לביקוש ולצרכי המטופלים. כלל הפעילות תבוצע בהתאם להנחיות משרד הבריאות, שמירה על מרחק, מניעת התקהלות במרפאות ובאזורי המתנה, תשאול ובדיקת חום לכל המבקרים והמטופלים והקפדה על חבישת מסיכות.

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין, אמר: "שערי צדק הוא מוביל דרך. כשם שהובלנו את הקמת מערך הטיפול בחולי קורונה, אנו מובילים כיום את מערך החזרה לשגרה מותאמת ונכונה שתאפשר לציבור לקבל את כלל הטיפולים הרפואיים באופן הבטוח ביותר. מערך המיון, המרפאות, המכונים והלידה בשערי צדק בטוחים ומופרדים לחלוטין ואנו קוראים לציבור להגיע לקבל את כל השירותים הרפואיים שלנו".

בית החולים שערי צדק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בית החולים שערי צדק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גם קופת החולים כללית שבה לשגרה. מנכ"ל כללית, פרופ' אהוד דודסון: ״אנו חוזרים בהדרגה לפעילות שגרתית. מחדשים את הבדיקות והמעקבים במרפאות ובמכונים חוזרים לביצוע ניתוחים בבתי החולים ולקבלת מטופלים במרפאות החוץ".