חברות כנסת רבות משלל גווני הקשת הפוליטית פנו הערב (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא חידוש טיפולי הפוריות במרפאות ובתי החולים בישראל באופן מלא, שכן אלו הופסקו בתקופת ההתגוננות מנגיף הקורונה.

המכתב פתח במילים: ״להיות הורים זו זכות טבעית של כל אדם. על פי האיגוד האמריקאי לרפואת פריון ASRM  אי פיריון היא מחלה לכל דבר ועניין. בישראל, כ-50,000 נשים נמצאות בתוך תהליך של טיפולי פוריות. עקב הוראות משרד הבריאות בעקבות נגיף הקורונה הן אולצו להפסיק את הטיפול. לרובן אין ילדים, או שיש להן ילד אחד לכל היותר והידיעה שלוקחים מהן את האפשרות להביא ילד לעולם היא מכה קשה עבורן. בנוסף, התהליך יקר מאוד וכל טיפול אשר נקטע עלול לעלות לנשים בעשרות אלפי שקלים נוספים״. 

בנימין נתניהו. ייענה לקריאת הח״כיות? (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)
בנימין נתניהו. ייענה לקריאת הח״כיות? (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)

עוד נכתב: ״עד כה לא הוכחה פגיעתה של הקורונה בעובר או בתהליך ההריוני ואין המלצה שלא להיכנס להריון טבעי. בנוסף, המחלקות בבתי החולים פנויות ומסוגלות לקלוט את הנשים. בשל כך, אנו סבורות כי יש לאשר לנשים הללו להמשיך את הטיפולים״.

״השבוע, הוציא משרד הבריאות מסמך (רצ"ב) אשר מאשר את חזרתם של טיפולי הפוריות לנשים מעל גיל 39, וגם לנשים אלה אושרה החזרה עם קריטריונים בלתי סבירים אשר אינם מאפשרים להן לחזור ולהיות מטופלות״, הוסיפו ואמרו כי ״מאות נשים פנו אלינו בבקשה לסייע להן ולבטל את התקנות אשר מונעות מהן להגשים חלום ולהפוך לאימהות״.
 
אנחנו, חברות הכנסת, כואבות את כאבן של אחיותינו הנשים ומבקשות ממך, להורות להשיב את כל טיפולי הפוריות, לכל אשה ובכל גיל כבימי שגרה. כמי שהוכיח שדאגתו לבריאות האזרח היא מן המעלה הראשונה, כולנו תקווה שתיענה לפנייתנו הכנה.