עמותת ישראלס לחקר ה־ALS בישראל יוצאת בקמפיין גיוס המונים, לאור הסכנה הקיומית שאליה נקלעה בשל משבר הקורונה. המשבר הבריאותי, שהותיר חותם כמעט בכל תחום, הביא את העמותה - שמקדמת את המחקר למציאת תרופה למחלת ה־ALS ומייצרת מעגל תמיכה נרחב בחולים ובבני משפחותיהם - לסכנת סגירה.

ALS היא מחלה ניוונית חשוכת מרפא של מערכת העצבים. תוחלת החיים של החולים המאובחנים בה היא בדרך כלל בין שלוש לחמש שנים. העמותה הוקמה לפני כ־15 שנה על ידי חולה ALS לטובת קידום מחקר ותמיכה בחולים, ובראשה עמד כעשור דב לאוטמן ז"ל, נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר שחלה במחלה. העמותה יצרה מהפך משמעותי כשאפשרה מחקר למציאת תרופה למחלה בישראל.

בישראל חיים כ־600 חולי ALS הנעזרים בשירותי העמותה, שמלווה אותם מיום האבחון ועד לסיום חייהם. "במקום להיות בשיא העשייה, נגזר עלינו לצמצם פעילות ולנסות לשרוד את התקופה, כדי להוסיף להיות כאן בעתיד למען הזקוקים לנו", אמרה אפרת כרמי, מנכ"ל העמותה.

לדבריה, "הממשלה לא נתנה שום פתרון לעמותות שמקור ההכנסה שלהן התייבש באופן פתאומי. אם זה יימשך כך, מה נגיד לחולים? שהעמותה שטיפלה בהם, והייתה איתם בשבר הגדול של המחלה, מתה מקורונה?".