מינוי חדש: שר הבריאות יולי אדלשטיין, הודיע היום (רביעי) על החלטתו למנות את מנהל בית החולים ברזילי, פרופ' חזי לוי, למנכ"ל המשרד בכפוף לאישור הממשלה. פרופ' לוי בן ה-64, מומחה לכירורגיה, שימש כקצין רפואה ראשי עד שנת 2007. במסגרת תפקידו בנה מחדש את משק הציוד הרפואי הצה"לי.

כמו כן, במהלך שירותו הצבאי הסדיר השתתף במלחמת לבנון הראשונה, ובמסגרת תפקידו כקצין רפואה, עמד בראשן של משלחות צבאיות לסיוע הומינטרי לאזורים מוכי אסון ברחבי העולם, ביניהם בקוסובו, זאיר, קניה, מקדוניה, טורקיה ורואנדה. 

יולי אדלשטיין מודיע על בחירת מנכ"ל משרד הבריאות, קרדיט: משרד הבריאות

לאחר שחרורו מהצבא, מונה לסמנכ"ל ולראש מנהל הרפואה במשרד הבריאות. בשנת 2012 נבחר לשמש כמנהל בית החולים ברזילי באשקלון, שם הקים חדר מיון וחדרי ניתוח ממוגנים, שנחשבים כיום למתקדמים ביותר ביחס לעולם. בשל פעילותו הענפה, בשנת 2018 הוענק לו אות מפעל חיים מטעם שר הבריאות. 

נסיונו הרב של פרופ' לוי במקצוע חיזק את בחירתו של השר אדלשטיין, שביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו להביא את המינוי לאישור הממשלה בהקדם האפשרי. "בעת כזו, עם הצורך להתכונן לגל שני של נגיף הקורונה ועם הצבתה של מערכת הבריאות בראש סדר העדיפויות של ישראל, פרופ' חזי לוי הוא האדם הנכון לתפקיד. הניסיון הרב שצבר לאורך השנים והצלחותיו בזירות השונות מבטיחות את הצלחתו בתפקיד החשוב כל כך של מנכ"ל משרד הבריאות. אני מבקש להודות גם למנכ"ל המשרד הנוכחי משה בר סימן טוב על העבודה המאומצת והחשובה שעשה בתפקיד", אמר השר. 

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות הנוכחי, הגיב למינויו של לוי ואיחל לו בהצלחה בתפקיד החדש. "עבדנו יחד שנים רבות. הוא איש עשייה ואיש של אנשים. זו בחירה מצוינת של השר יולי אדלשטיין. אני בטוח שהמשרד בהובלת שניהם יחד עם ההנהלה המצוינת של המשרד והמערכת וכל המטפלות והמטפלים העובדות והעובדים, יובילו את המערכת לשיאים חדשים ויוכלו לכל אתגר", כתב בר סימן טוב בחשבון הטוויטר שלו.

שר הבינוי והשיכון ח”כ יעקב ליצמן, בירך על המינוי ואמר: "מהיכרותי הקרובה עם פרופ’ חזי לוי, ובזכות יכולותיו וניסיונו הרב בתפקידיו הקודמים, אני יכול לומר שמדובר במינוי מקצועי וראוי לטובת מערכת הבריאות ואזרחי ישראל, בפרט בעת הזאת". 

גם יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר זאב פלדמן, וממלא מקומו בירכו על המינוי החדש: "המשימות הכבירות העומדות לפני מערכת הבריאות, היערכות לחורף הקרוב, המחסור בתקנים לצוות רפואי שיאיישו את המחלקות הפנימיות, היחידות לטיפול נמרץ והמלר״דים. המחסור באנשי רפואה מומחים, הגורם להתארכות של 185% בתורים בקופות החולים, המחסור הצפוי ברופאי משפחה לאור גילם הגבוה של הרופאים בישראל, המחסור במיטות, הצפיפות, הזיהומים, עומס העבודה הבלתי אפשרי המוביל לשחיקה מוגברת, הם רק חלק מהבעיות איתן יצטרכו השר והמנכ״ל להתמודד. אנו נעמוד לצידם ונעזור במשימה החשובה של שיפור השירות הרפואי לאזרחי ישראל ושל השמירה על בריאותם".