חברי ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה אישרו הבוקר (שישי) את מועמדותו של פרופסור חזי לוי למנכ"ל משרד הבריאות. החלטת חברי הוועדה באה על רקע דוח חמור שנכתב על תפקודו של לוי כמנהל בית החולים ברזילי שבאשקלון.

אתמול דווח בחדשות 13 כי דו"ח חמור של החשב הכללי באוצר מעלה כי בשנת 2019 ביה"ח ברזילי בראשותו של לוי התחבר עם חברה לגיוס תרומות שגזרה קופונים על חשבון פילנתרופיה של משפחות פרטיות, בניגוד מפורש לחוק שאוסר לקיחת תיווך ועמלות על תרומות.

כמו כן, נטען כי לוי לא דיווח על היכרות מוקדמת ואישית שלו לכאורה עם אנשים מהם גייס תרומות ובכך פעל בניגוד עניינים. השאלה היא לא רק לגבי הליקויים שמפורטים בדו"ח אלא גם אל הפעולות שנקט כדי לתקן את המעשים המיוחסים לו.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין על החלטתו למנות את לוי למנכ"ל המשרד, זאת בכפוף לאישור הממשלה. פרופ' לוי בן ה-64, מומחה לכירורגיה, שימש כקצין רפואה ראשי עד שנת 2007. במסגרת תפקידו בנה מחדש את משק הציוד הרפואי הצה"לי.

כמו כן, במהלך שירותו הצבאי הסדיר השתתף במלחמת לבנון הראשונה, ובמסגרת תפקידו כקצין רפואה, עמד בראשן של משלחות צבאיות לסיוע הומינטרי לאזורים מוכי אסון ברחבי העולם, ביניהם בקוסובו, זאיר, קניה, מקדוניה, טורקיה ורואנדה.