אלון חלק, בן 10 מפרדס חנה, סובל משיתוק מוחין (CP) בארבע גפיו. למרות מגבלה לא פשוטה זו, הוא הצליח השבוע להגשים חלום כאשר יצא לטיול השנתי עם חבריו לכיתה בנחל ציפורי. השתתפותו בטיול התאפשרה הודות לכלי מיוחד בשם גילגולון, אשר מנגיש את הטיולים בטבע עבור בעלי מוגבלויות פיזיות.

אף שאלון אמור היה ללמוד בחינוך מיוחד, אמו אורלי לחמה כדי לשלב את בנה בחינוך הרגיל עם סייעת. במסגרת ניסיונותיה לאפשר לבנה לצאת עם חבריו לכיתה לטיול השנתי, פנתה אורלי לעמותת "אתגרים", לאחר שגילתה כי בעמותה מספקים לילדים עם מוגבלויות את הגילגולון.

אתגרים, עמותה שפועלת לשילוב והעצמה של אנשים עם מוגבלויות, היא הספק המרכזי של גילגולונים עבור משרד החינוך. על פי נתוני המוסד לביטוח לאומי, אף שישנם יותר מ־70 אלף תלמידים עם מוגבלויות פיזיות ונכות, בשנה שעברה רק 18 בתי ספר ו־11 סניפים של תנועות נוער הזמינו גילגולון מאתגרים.

מנכ"ל העמותה אבנר בלקנאי אמר ל"מעריב" כי "אם ילדים נוספים יידעו על הגילגולון, אני מאמין שעוד אלפים כמו אלון יוכלו לצאת לטיולים בטבע וליהנות עם חבריהם".

אתגרים, שנקלעה למצוקה כלכלית כמו עמותות אחרות במהלך משבר הקורונה, מבקשת מהציבור לתרום דרך אתר העמותה, "על מנת לסייע לנו להמשיך לקדם תוכניות לשיפור השיקום והשילוב של ילדים ובוגרים עם מוגבלות".