טקס חילופי המנכ"לים במשרד הבריאות נערך הבוקר (חמישי) במרכז מורשת בגין בירושלים. המנכ"ל הנכנס, פרופ' חזי לוי, ייכנס לתפקידו, וקודמו, משה בר סימן טוב, יסיים באופן סופי את כהונתו. הטקס ייערך במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, ושר השיכון ולשעבר שר הבריאות יעקב ליצמן.

ראש הממשלה נתניהו אמר למנכ"ל היוצא בר סימן טוב: "היה לך חלק חשוב במאבק בקורונה, הבעת את דעתך ועמדת עליה מול הביקורת האכזרית". נתניהו הוסיף: "המחלה עולה בחזרה, סיימנו עם פתיחת הכלכלה - לא עומדים לפתוח עוד כרגע. נדון בכך בקבינט הקורונה ביום ראשון. נעשה הצעדים הדרושים להבטיח שהעליה תבלם. זה גם כולל סגרים וסגרים נושמים. נחיל אותם מיד".

"אנחנו נצטרך להביא תקציב, תקציב אחראי, שלוקח בחשבון את אי הוודאות ואי הידיעה - לא רק פה, בעולם. יש אי ודאות כלכלית בעולם שנובעת מאי ודאות לגבי הקורונה", הוסיף נתניהו.

בר סימן טוב אמר בנאומו: "עשינו גם טעויות בתקופת הקורונה, יכולנו לשתף עוד גורמים בקבלת ההחלטות, אך זה בלתי נמנע. גאים במבחן התוצאה. גל שני אינו גזירת גורל, הוא תלוי במדיניות ובהתנהלות".

המנכ"ל הנכנס לוי אמר: "הנגיף לא נעלם, הוא כאן. נוביל את המשרד על מנת למצוא כל דרך אפשרית להתמודד ולסייע במציאת האיזון בין הדברת המחלה להמשך החיים"

כזכור, שר הבריאות יולי אדלשטיין, הודיע בחודש שעבר על החלטתו למנות את מנהל בית החולים ברזילי, פרופ' חזי לוי, למנכ"ל המשרד בכפוף לאישור הממשלה. פרופ' לוי בן ה-64, מומחה לכירורגיה, שימש כקצין רפואה ראשי עד שנת 2007. במסגרת תפקידו בנה מחדש את משק הציוד הרפואי הצה"לי.

כמו כן, במהלך שירותו הצבאי הסדיר השתתף במלחמת לבנון הראשונה, ובמסגרת תפקידו כקצין רפואה, עמד בראשן של משלחות צבאיות לסיוע הומינטרי לאזורים מוכי אסון ברחבי העולם, ביניהם בקוסובו, זאיר, קניה, מקדוניה, טורקיה ורואנדה. 

לאחר שחרורו מהצבא, מונה לסמנכ"ל ולראש מנהל הרפואה במשרד הבריאות. בשנת 2012 נבחר לשמש כמנהל בית החולים ברזילי באשקלון, שם הקים חדר מיון וחדרי ניתוח ממוגנים, שנחשבים כיום למתקדמים ביותר ביחס לעולם. בשל פעילותו הענפה, בשנת 2018 הוענק לו אות מפעל חיים מטעם שר הבריאות.