שביתת האחיות תימנע? החל מהבוקר (שני) פתחו האחים והאחיות בשביתה. זאת, לטענת הסתדרות האחים והאחיות, לנוכח אי מתן פתרונות והתעלמות ממשלת ישראל מהצורך בהקצאת כוח אדם ומשאבים בכלל מערכת הבריאות, ולאחר שדיוני הסתדרות עם משרד האוצר מוקדם יותר לא נשאו פרי. 

במסגרת השביתה, כאמור במתכונת שבת, לא יעבוד הצוות הסיעודי בשירותים האמבולטוריים, כולל מרפאות, מכונים, אשפוזי יום; חדרי ניתוח יעבדו במתכונת שבת, כאשר אין ניתוחים אחרי הצהרים אלא דחופים בוועדת חריגים; בכל מחלקות האשפוז למיניהן יעבדו במתכונת שבת; במחלקות טיפולי נמרץ למיניהן יעבוד צוות סעודי מצומצם; במחלקות פגים, יונקים, חדרי לידה, דיאליזה, אונקולוגיה, יחידת פריון - יעבוד צוות סיעודי במתכונת מצומצמת; במסגרת בתי ספר לאחיות –הצוות הסיעודי לא יעבוד כלל; לא יבוצעו ססיות וקצ"תים. בכל מקרה לא תתבצע עבודה במשמרות של 12 שעות, בכל בתי החולים יוקם צוות סעודי לשעת חירום. כמו כן, בכל בית חולים תוקם ועדת חריגים בראשות יו"ר ועד אחיות) כל עוד יפרסם את פרטי ההתקשרות ברחבי בית החולים. כמו כן, בדיקות קורונה ימשיכו להתקיים ויתבצעו ללא דיחוי ומחלקות קורונה יאויישו באופן מלא.

ההסתדרות הודיעה על השביתה בשבוע שעבר. במכתב ששיגרה אז למנהלי בתי החולים, למנהלי קופות החולים ולמשרד הבריאות, הסבירה  יו"ר ההסתדרות אילנה כהן כי "נראה כי במבחן המעשה משרד האוצר אינו עושה די כדי להעמיד את חיי האדם ובריאות העם בראש סדר העדיפויות, ועל כן לצערנו לא נותרה בידינו הברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים, בטרם נאלץ להתמודד עם החלטות בלתי מוסריות ובלתי אנושיות - למי לתת טיפול הולם ולמי לא. אבדן היכולת להעניק טיפול הולם לאזרחי ישראל, יעלה בחיי אדם רבים – ואיננו מוכנים להיות חלק מהתנהלות זו".

מחאת האחיות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מחאת האחיות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)