הווטרינר ד"ר גיל שביט, הזהיר היום (שלישי) מפני סכנת היפגעות של בעלי חיים במהלך טיולים. "עצוב לראות משפחות המשאירות את חיית המחמד מאחור או ננטשת בדרך לטיול", הוא ציין, "עכשיו, כשכולנו נשארנו בארץ, גם שגם בטיולי הקיץ אסור לשכוח בתכנון הנופש המשפחתי לדאוג לחיית המחמד".

ד"ר שביט המליץ לבעלי החתולים שלא להוציאם מסביבתם הטבעית הבייתית. "כדאי לדאוג, כי מי מהשכנים יגיע להאכיל ולהשקות. במידה ואין אפשרות כזו, ניתן להלין את חיית המחמד בפנסיונים המיועדים לכך", הסביר. הוא המליץ לבעלי הכלבים להימנע מלקחת אותם לנסיעות ארוכות: "כדאי להשאיר את הכלב בידיים טובות, של חברים ושכנים, או באחד מהפנסיונים המוכרים. כדאי לבקר בהם לפני השארת חיית המחמד או לקבל המלצות מחברים".

הוא הדגיש כי "כלבים כמו חתולים, אינם אוהבים לצאת מאזור הטריטוריה הטבעית שלהם וחלקם עלולים להאות מצב של 'סטרס' ובהלה". לדבריו, צריך להישאר לידם ולהעניק להם ביטחון שלא יינטשו. "יש להקפיד על אספקת מזון, מים, צל ומנוחה ולהיות מודעים לסכנות האורבות לכלב בסביבה חדשה בזמן טיול בטבע, לזהות סימני מצוקה ולדעת מתי לפנות לווטרינר הקרוב למקום בו נמצאים", ציין עוד, והמליץ "לקחת לטיול שקית עם המזון הרגיל של הכלב וגם עדיף להשתמש בצלוחית המזון הרגילה ולהאכיל את הכלב בתדירות בה הוא רגיל".

עוד המליץ הווטרינר להשקות את הכלב תוך כדי עצירה בצד: "חשוב להצטייד בכלי בו יוגשו מים צוננים לכלב בתדירות גבוהה ולהשגיח שהכלב לא ישתה ממקורות מים לא בטוחים, כמו מאגרי מי ביוב ושלוליות, שעלולות להכיל שאריות חומרי הדברה חקלאיים". הוא הבהיר כי "יש הבדל בין מכת חום להתייבשות - בעוד שבהתייבשות הגוף מאבד זונלים, במכת חום הטמפרטורה עולה מעל 40 מעלות".

לדבריו, הכלבים חשופים לשתי הסכנות הללו במהלך טיולים בטבע - וחוסר תשומת לב מצד הבעלים עלול לגרום לכלב להתייבש ולפתח מכת חום", הוא התריע – "אסור בשום אופן להשאיר כלב במכונית סגורה בחום". הוא הוא ממליץ להשגיח מקרוב על הכלב במהלך הטיול, גם לנוכח סכנת הכשות: "הכלב הסקרן נכנס במהלך הטיול אל בינות השיחים ועלול לפגוש עקרבים ונחשים", ד"ר שביט ציין כי תוך כדי ריצה סקרנית, הכלב עלול לאבד את דרכו וחשוב לשמור על קשר עין ולדאוג שייאר בטווח שמיעה ובכל מקרה מומלץ להרכיב לכלב שבב אצל הווטרינר המטפל בו".