על רקע העלייה באחוז ההתחסנות לשפעת בחורף הנוכחי בציבור הכללי, גורמים בכירים בקופות החולים מעידים על מגמה בעייתית בקרב החברה החרדית והאוכלוסייה הערבית. על פי אותם גורמים, השנה חלה ירידה באחוז המתחסנים במגזרים הללו. עם זאת, בקופות החולים "מכבי" ו"כללית", לא התקבלו נתונים רשמיים באשר להיקף המתחסנים לשפעת בקרב מגזרים אלה.

"אנחנו רואים השנה ירידה של קרוב ל־20% במספר המתחסנים בקרב היישובים הערביים והחרדיים לעומת שאר האוכלוסייה", מספר ל"מעריב" בכיר באחת מקופות החולים, שמוסיף: "המגמה הזו מביעה חוסר אמון מוחלט בקרב אותן אוכלוסיות. יכול להיות גם שבמשרד הבריאות שכחו השנה להתמקד בקמפיינים הסברתיים באוכלוסיות הללו בגלל הקורונה". גורם נוסף מתייחס גם הוא למצב ואומר: "אנחנו שומעים מעדויות רבות של רופאים באותם יישובים שהם נתקלים בלא מעט פייק ניוז בנושא".

יוסף חיים מנדל, תושב שכונת מאה שערים בירושלים, מסביר: "השנה החלטתי לא להתחסן. ראינו כיצד היו כאלו שעשו הכל כדי לגרום לנו להצטייר כמפיצי מחלות. האמון שלי במקבלי ההחלטות מעולם לא היה נמוך יותר, ואם אני אחלה, אז כנראה שזה מה שנקבע למעלה. הרפואה צריכה להתמקד בהצלת חיים ולא בטיפולים מונעים".

בתוך כך, ‏המרכז לבקרת מחלות מעדכן כי גם השבוע טרם זוהתה תחלואת שפעת בישראל. כמו כן, נמשכת העלייה באחוז המתחסנים בחברה הכללית. עד כה התחסנו 2,172,060 ישראלים נגד שפעת - 24% מכלל המבוטחים בקופות. 66.7% מבני ה־65 ומעלה התחסנו, לעומת 9.3% מבני ה־13־18. בקרב צוותי קופות החולים התחסנו עד כה כ־50% מהצוותים.